اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اختصاص موقوفه 3 هکتاری برای ساخت مسکن جوانان/ امکان‌سنجی زمین‌های زراعی وقفی برای کشت سیاه‌دانه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت از اجرای طرح امکان‌سنجی و ارزیابی زمین‌های زراعی وقفی این منطقه برای کشت گیاهان دارویی از جمله سیاه‌دانه خبر داد.

اختصاص موقوفه 3 هکتاری برای ساخت مسکن جوانان/ امکان‌سنجی زمین‌های زراعی وقفی برای کشت سیاه‌دانه

جعفر ذوبی‌سرابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان گلستان با اشاره به سیاست‌های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر افزایش بهره‌وری از موقوفات، اظهار کرد: تلاش ما این است که با بهره گرفتن از ظرفیت همه نهادهای انقلابی و خدماتی در این راستا گام‌های بلند و ماندگاری را برداریم.

وی با بیان اینکه در همین راستا با همکاری جهاد کشاورزی هفت هکتار از زمین‌های موقوفه را به کاشت «گردو» اختصاص داده‌ایم، افزود: این زمین‌ها که با نظارت کارشناسان هر دو نهاد در حال نگهداری و داشت است تا چهار سال دیگر به عملکرد اقتصادی خواهد رشید و درآمدزایی برای موقوفه در راستای اجرای نیت واقف خواهد داشت.

* کاهش هزینه‌های درمان 300 خادم با قرارداد بیمه تکمیلی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی بیش از ۳۰۰ خادم بقاع متبرکه و امامزادگان شرق استان گلستان خبر داد و گفت: با این اتفاق کمک بسیار خوبی برای کاهش هزینه‌های درمان این قشر پرتلاش و کم‌برخوردار صورت گرفت که به دستور و راهنمایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سامان پذیرفت.

ذوبی سرابی از اختصاص سه هکتار زمین موقوفه برای ساخت مسکن انبوه ملی برای جوانان خبر داد و خاطرنشان کرد: سه هکتار زمین  واقف محترم «حیدرقلی قره‌چماقلو» را برای این امر اختصاص داده‌ایم که پس از تفکیک و اقدامات اولیه عملیات ساخت مسکن برای جوانان از سوی متولیان امر آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کشف موقوفات و به روز کردن اطلاعات و اجارات موقوفه‌های موجود از سیاست‌های کلی ما در سال جاری است، ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۰ موقوفه منفعتی جدید در شرق گلستان کشف کرده‌ایم که پس از ثبت و ساماندهی برای اجرای صحیح نیت واقف اقدام شده است.

* ثبت ۵ وقف جدید منفعتی در مینودشت/ نصب پنل‌های خورشیدی تولید برق در بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت ثبت پنج وقف منفعتی جدید در شهرستان مینودشت را از اقدامات این اداره در ماه‌های اخیر دانست و اضافه کرد: در امور عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات نیز علاوه بر فعالیت‌های جاری در چندین بقعه از جمله امامزاده جعفر (ع)، امامزاده موسی (ع) بازگیر و امامزاده روستای تیغ زمین اخیرا طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره کار، تعاون و امور اجتماعی پیرامون اشتغال زنان بی‌سرپرست با استفاده از مکان بقاع متبرکه برای کار گام بلندی را برداشته‌ایم.

ذوبی‌سرابی با بیان اینکه طرح امکان سنجی و ارزیابی اماکن مذهبی برای نصب پنل‌های خورشیدی تولید برق در شرق استان گلستان رو به پایان است، تصریح کرد: طرح ارزیابی و امکان‌سنجی زمین‌های زراعی وقفی منطقه نیز برای کشت «سیاه‌دانه» در دست اقدام و اجراست.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول