اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای 26 برنامه شاخص در دهه وقف/ افتتاح مرکز «افق»در آستان امامزاده اسحاق (ع) مینودشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبنودشت با اشاره به اجرای 26 برنامه شاخص در دهه وقف امسال، گفت: مرکز افق آستان مقدس امامزاده اسحاق (ع) روستای «قلمی» مینودشت نیز در این دهه افتتاح می‌شود.

اجرای 26 برنامه شاخص در دهه وقف/ افتتاح مرکز «افق»در آستان امامزاده اسحاق (ع) مینودشت

جعفر ذوبی‌سرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به فرا رسیدن دهه وقف و ایام انتهای ماه صفر و ابتدای ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: وقف سنت جاریه‌ای است که هیچ کار خیر و ثوابی نمی‌تواند با این ژرفا و اندازه برای انسان خیرات و مبرات داشته و حتی پس از مرگ و تا پایان عالم نیکی برایش به ارمغان آورد.

وی در تشریح برنامه‌های تدوین شده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت، افزود: در این دهه با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که برای برگزاری برنامه داشتیم تلاش کرده‌ایم در راستای ترویج فرهنگ وقف و فراگیر کردن این سنت حسنه برنامه‌های مختلفی را تدوین کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مینودشت با تاکید بر اینکه نخستین روز دهه وقف به موضوع کارکرد رسانه در فرهنگ‌سازی وقف و امور خیریه اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در این روز علاوه بر غبارروبی گلزار شهدا نشستی با اصحاب رسانه و مطبوعات شرق استان گلستان برگزار کرده و دیداری نیز با مسوولان ارشد شهرستان مینودشت منعقد خواهیم کرد.

* یاوران وقف در شرق گلستان تجلیل می‌شوند

ذوبی‌سرابی نامگذاری دومین روز دهه وقف را نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت عنوان کرد و گفت: در این روز شرکت در نماز جمعه به همراه هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه و تهیه پخت غذای بیرون‌بر به مناطق محروم از جمله برنامه‌های ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه سومین و چهارمین روز دهه وقف به موضوعاتی از جمله نقش وقف در عمران و آبادانی و نقش سازمان‌ها در نهاد وقف اختصاص یافته است، ادامه داد: نشست با دادستان و رئیس دادگستری، نشست با روسای اداره ثبت و اسناد، بنیاد مسکن و منابع طبیعی شهرستان‌های مینودشت و گالیکش برنامه‌های ما در این دو روز است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مینودشت با بیان اینکه پنجمین روز دهه وقف به نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی نامگذاری شده است، گفت: تجلیل از یاوران وقف، دیدار با خانواده معظم شهدا واقف و همچنین افتتاح مرکز افق آستان امامزاده اسحاق (ع) روستای «قلمی» از برنامه‌هایی است در این روز تدارک دیده شده است.

* عیادت از خدام بیمار در دهه وقف

ذوبی سرابی با تاکید بر اینکه ششمین و هفتمین روز دهه وقف با عناوین کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جایگاه آن در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری نامگذاری شده است، تصریح کرد: نشست با رئیس اداره جهاد کشاورزی مینودشت در راستای سرمایه‌گذاری‌های اراضی وقف و نشست با اساتید حوزه علمیه و دانشگاه آزاد مینودشت از دیگر برنامه‌های ما در این دهه ویژه این روز است.

وی نشست با رئیس ادارات کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش در راستای خدمات اجتماعی وقف و توزیع ماسک رایگان در مناطق محروم را از برنامه‌های هشتمین روز از دهه وقف دانست و گفت: این روز به نام خدمات اجتماعی وقف نام گرفته و تلاش ما محرومیت‌زدایی منطبق بر این راستاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مینودشت با تاکید بر اینکه نهمین و دهمین روز دهه وقف نیز به حوزه صیانت از موقوفات و نقش وقف در سلامت اختصاص یافته است، اضافه کرد: برنامه‌های ویژه ما در این روز عیادت از خدام بیمار بقاع متبرکه و مساجد و همچنین نشست با انجمن یاوران وقف خواهد بود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول