اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

با برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه با جدیت برخورد می‌شود/شناسایی و دستگیری 185 نفر از اراذل و اوباش استان

دادستان مرکز استان آذربابجان‌شرقی، گفت: با کسانی که نظم و امنیت آحاد جامعه را خدشه‌دار کرده و موجب سلب آسایش مردم می‌شوند با جدیت و براساس قانون برخورد می‌شود.

با برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه با جدیت برخورد می‌شود/شناسایی و دستگیری 185 نفر از اراذل و اوباش استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محبوب علیلو با بیان اینکه صیانت از نظم و امنیت عمومی به عنوان یکی از رسالت‌های قوه قضائیه همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف این دادستانی است، اظهار داشت: با توجه به این مسئله با برهم.زنندگان آسایش مردم و اراذل و اوباش که نظم و امنیت آحاد جامعه را خدشه‌دار می‌کنند با جدیت و براساس قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: در این راستای شعب ویژه رسیدگی به جرائم خشن به منظور تسریع و دقت در رسیدگی تعیین شده است.

دادستان مرکز استان آذربابجان‌شرقی با اشاره به فعالیت برخی از اراذل و اوباش حتی در فضای مجازی و سلب آسایش و امنیت عمومی، ادامه داد: در خصوص رصد و پایش اطلاعاتی اراذل و اوباش و مرتکبین جرائم خشن در فضای مجازی و حقیقی دستورات مقتضی به پلیس‌های تخصصی فتا و اطلاعات و امنیت عمومی در راستای کنترل تحرکات آنان و پیشگیری از بروز ارتکاب جرائم احتمالی صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین به منظور برخورد و شناسایی اخلالگران آسایش و امنیت عمومی قرارگاه تاکتیکی مقابله با اراذل و اوباش از تاریخ 24 مرداد سال‌جاری در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با هماهنگی و حمایت قضایی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شده است.

علیلو خاطرنشان کرد: بر این اساس در راستای دستگیری اراذل و اوباش شناسنامه‌دار همچنین اراذل و اوباش نوظهور طی پنج ماهه نخست سال‌جاری مجموعا 185 نفر از اراذل و اوباش در استان آذربایجان‌شرقی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت اراذل و اوباش در فضای مجازی و سلب آسایش و امنیت عمومی جامعه، ادامه داد: در این خصوص دستورات قضایی لازم به منظور پایش و رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضای مجازی به‌صورت مستمر خطاب به دستگاه‌های ذی‌ربط صادر شده و طی پنج ماهه نخست سال 1399 مجموعا 57 مورد از صفحات مربوط به اراذل و اوباش مسدود و محتوای آنها حذف شده است.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول