اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

پرنده‌های بومی فردیس رایگان واکسینه شدند

رئیس دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: ۲ هزار و ۴۵۰ قطعه طیور بومی و روستایی سطح شهرستان به صورت رایگان واکسن نیوکاسل دریافت کردند.

پرنده‌های بومی فردیس رایگان واکسینه شدند

محمدمهدی راهنورد، رئیس دامپزشکی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی از نیمه مهرماه سال جاری، گفت: در راستای اجرای دستورالعملهای سازمان دامپزشکی و به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیر طیور بومی، از نیمه مهرماه سال جاری مرحله سوم طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی و بومی در سطح شهرستان فردیس به صورت رایگان آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور بومی شهرستان فردیس طی ۱۵ روز اجرا شد و به پایان رسید، افزود: در این طرح تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ قطعه طیور بومی و روستایی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

رئیس دامپزشکی فردیس با اشاره به اینکه این طرح به صورت مراجعه اکیپ‌های دامپزشکی به درب منازل انجام شده است، گفت: مراحل اول و دوم طرح واکسیناسیون نیوکاسل در سال گذشته و ابتدای سال جاری انجام شده و  مرحله سوم طرح مذکور از نیمه مهرماه در طیور بومی حومه شهر و روستاهای شهرستان فردیس به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: نیوکاسل از بیماری‌هایی مسری و واگیردار است که دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی طیور را درگیر می‌کند که به منظور کنترل این بیماری، حفاظت از طیور بومی و جلوگیری از سرایت بیماری به واحدهای طیور صنعتی،  طرح واکسیناسیون طیور بومی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول