اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

معرفی یک گروه‌ مردمی در فارس‌ من| «دبیرخانه‌ی گفتمان قرآنی»، تشکلی برای احیای فرهنگ قرآنی در جامعه

این گزارش درباره یکی از گروه‌های مردمی فعال در فارس ‌من تحت عنوان «دبیرخانه‌ی گفتمان قرآنی» است.

معرفی یک گروه‌ مردمی در فارس‌ من| «دبیرخانه‌ی گفتمان قرآنی»، تشکلی برای احیای فرهنگ قرآنی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فارس‌من حالا میلیون‌ها سردبیر دارد؛ میلیون‌ها انسان دغدغه‌مندی که یا کمپین ثبت کردند یا از پویش‌های موردعلاقه‌شان حمایت کردند. تک‌تک آن‌ها فعال اجتماعی هستند؛ آدم‌های دردمندی که نمی‌توانند نسبت به دور و اطرافشان بی‌تفاوت باشند.


فکر و انگیزه انقلابی‌شان از سوی دیگر منبع الهام‌بخشی برای رهبری و هدایت دیگران است. این سلسله گزارش‌ها مستقیماً درباره آن‌ها است. سردبیران کمپین‌ساز؛ رهبران جنبش‌های مردمی فارس من. دومین گزارش درباره دبیرخانه‌ی گفتمان قرآنی است. گروهی که در فارس‌من پیگیر سوژه‌های متنوعی با تعداد امضای‌ بالا مانند «درخواست تفسیر قرآن کریم از مقام معظم رهبری برای ایام قرنطینه» بوده‌اند.


دبیرخانه چند سالی می‌شود که به صورت مشخص روی مطالبات قرآنی رهبر معظم‌انقلاب کار می‌کند. هدف آن تسهیل‌گری و کمک به مسئولان دلسوز و دغدغه‌مندان قرآنی کشور، جهت بالا رفتن بهره‌وری ایشان در فعالیت‌های قرآنی است. هسته مرکزی دبیرخانه قرآن متشکل از یک تیم ۱۵ نفره است. فاضل‌نیا از اعضای اصلی این گروه قرآنی به خبرنگار ما گفت: «چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ راهبردی و اندیشه‌ای ظرفیت قرآنی کشور نیاز به بازنگری خیلی جدی برای فعال سازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است تا بتوانند قله‌های بلند مد نظر رهبری را محقق کنند. لذا همه‌ی دوستان ما در این مجموعه تمام تلاش و همتشان بر این مهم متمرکز است.»

وی در ادامه‌ افزود:
«به عنوان مثال ما برای اولین بار در سال ۹۴ اقدام به تحلیل‌های آماری جهت ترسیم ایستار قرآنی کشور نمودیم. این ایستار نشان می‌دهد که توده‌ی مردم ما هم‌اکنون در چه موقعیتی نسبت به انس قرآن دارند و گام بعدی انس با قرآن چه خواهد بود.لذا برای تحقق گام‌های بعدی انس با قرآن در کشور اقدام به طراحی و ایده پردازی بیش از 30 زیر پروژه نمودیم. که امیدواریم بتوانیم آن‌چه که مطلوب است را رقم بزنیم به یاری خداوند متعال.»

حسن فاضل‌نیا در توضیح یکی از این طرح‌ها افزود:
«به عنوان مثال ما در کشور ظرفیت‌های تبلیغ و ترویج بسیاری برای قرآن داریم. وسعت و حجم این ظرفیت‌ها به قدری است که می‌توان گفت فقط قرآن در کشور چنین ظرفیتی را دارد.
اما شاهد آن هستیم که این ظرفیت‌ها بدون هدف خرج می‌شوند و بازدهی مطلوب را ندارند. لذا برای ساماندهی این امر طرح تقویم قرآنی را کلید زدیم که به هماهنگ سازی و بهره‌وری ظرفیت‌های تبلیغ و ترویج قرآن کریم در آینده‌ای نزدیک می‌پردازد.


فاضل نیا در توضیح یکی از این طرح‌ها گفت: «به عنوان مثال یکی از این زیر طرح‌ها مسئله بازنگری در شیوه‌ی برگزاری مسابقات قرآنی است که سالانه فقط حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه‌ی پرداخت جوایز آن می‌شود. تقریبا تمام مسئولین کشور به این امر اذعان دارند که شیوه‌ی برگزاری مسابقات قرآن مناسب مقتضیات و پاسخگویی نیازهای جامعه امروز نیست.»

فارس‌من طبق رسالت خودش پیگیر مطالبات ثبت شده‌ی دبیرخانه‌ی گفتمان قرآنی است. در این راستا امیدواریم قدم‌های خوبی در راستای اشاعه‌ی فرهنگ قرآنی در کشور برداریم. در فارس‌من گروه‌های فعال مردمی زیادی برای شنیده شدن صدای مطالبه‌گری‌شان به ما اعتماد کرده‌اند. در گزارش‌های آتی به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

گزارش از معین رضیئی

انتهای پیام/ع
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول