اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سویای مورد نیاز مرغداران به درستی تامین نمی‌شود

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی لرستان گفت: مرغداران برای تامین سویا مورد نیاز خود اقدام به خرید سویاهای بسته بندی شده از مغازه‌ها کرده‌اند و اگر این شیوه ادامه داشته باشد روند افزایش قیمت مرغ ادامه دارد.

سویای مورد نیاز مرغداران به درستی تامین نمی‌شود

محمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: ضعف دولت در تامین نهاده‌های دامی عامل اصلی افزایش قیمت مرغ در لرستان و کشور است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا عامل اصلی تامین نشدن نهاده‌های دامی در کشور است، افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد ذرت و ۴۰ درصد سویا مرغداران توسط دولت تامین می‌شود و شرکت‌های خصوصی نیز به علت افزایش قیمت دلار توانایی واردات این محصولات را ندارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی استان لرستان بیان کرد: آخرین نرخ مصوب که توسط دولت برای مرغ اعلام شده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است اما در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به ۱۶ هزار تومان رسیده است.

کریمی با اشاره به اینکه مرغداران برای تامین سویا مورد نیاز خود اقدام به خرید سویاهای بسته بندی شده از مغازه‌ها کرده‌اند، تصریح کرد: اگر این شیوه ادامه داشته باشد روند افزایش قیمت مرغ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد کاهش میزان جوجه ریزی در لرستان نیستیم اما به علت کمبود سویا وزن مرغ‌ها کاهش پیدا کرده است و میزان تناژ تولیدی حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول