اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح شورای تجاری قزاقستان و آمریکا

شورای تجاری قزاقستان و ایالات متحده آمریکا با حضور نخست وزیر قزاقستان و وزیر بازرگانی ایالات متحده در مراسمی مجازی آغاز به کار کرد.

افتتاح شورای تجاری قزاقستان و آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شورای تجاری قزاقستان و ایالات متحده آمریکا با حضور «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان و «ویلبر راس» وزیر بازرگانی ایالات متحده در مراسمی مجازی آغاز به کار کرد.

نخست وزیر قزاقستان در سخنرانی این مراسم، آمریکا را یکی از بزرگترین شرکای اقتصادی، تجاری و سرمایهگذاری «نورسلطان» خواند و گفت: طول سال‌های استقلال این کشور، سرمایه گذاری مستقیم آمریکا 53 میلیارد دلار یا 15 درصد از کل سرمایه گذاری خارجی  جذب شده، بوده است.

وی گفت: شرکت‌های برجسته آمریکایی به طور گسترده در بخش‌های مهندسی مکانیک، شیمی، ساخت و ساز، آی‌تی، بخش کشاورزی و صنعتی، معدن و متالورژی، نفت و گاز حضور دارند.

مامین خاطرنشان شد که هم‌زمان با  بهبودی اقتصاد قزاقستان در مواجه با بحران فعلی در بازارهای جهانی، نورسلطان قصد دارد تلاش‌های خود را برای جذب صنایع آمریکایی تشدید کند.

مامین گفت که پایداری اقتصادی ملی این کشور توسط آژانس‌های اعتباری معتبر ارزیابی شده است.  Moody’s, Fitch и S&P  بر سطح پایین بدهی دولتی، ثبات سیستم مالی و اثربخشی اقدامات ضد بحرانی دولت تاکید کرده است.

نخست وزیر قزاقستان در بخش دیگری در مورد برنامه توسعه استراتژیک این کشور تا سال 2025 میلادی، رویکرد هدفمند برای جذب سرمایه گذاری خارجی و اقدامات برای بهبود بیشتر فضای سرمایه گذاری را مطرح کرد.

وی گفت: جذب سرمایه گذاری در مدل اقتصادی جدید ما از اهمیت چشمگیری برخوردار خواهد بود. اقدامات جدید فضای سرمایه گذاری قزاقستان با رقابت پذیرترین اقتصادهای جهان را فراهم می‌کنند.

وزیر بازرگانی، رئیس اتاق بازرگانی و مدیر ارشد اجرایی شرکت شورون آمریکا که در این مراسم سخنرانی کردند با بیان این که با ایجاد شورای تجاری قزاقستان و آمریکا همکاری‌های سرمایه گذاری بین دو کشور به سطح کیفی جدیدی خواهد رسید بر پایداری و جذابیت اقتصاد نور سلطان برای تجار آمریکایی تاکید کردند.

در این مراسم مجازی نمایندگان بیش از 100 شرکت برجسته آمریکایی، وزارت امور خارجه، شورای آموزش بین المللی ایالات متحده، اعضا دولت، ریاست شرکت «سامروک قازینا»، شرکت‌های ملی و صندوق‌های توسعه قزاقستان و سفرای دو کشور شرکت کردند.

شورای تجاری قزاقستان و آمریکا وابسته به اتاق بازرگانی ایالات متحده شرکت‌های آمریکایی فعال در نور سلطان دو کشور را متحد می‌کند.

«میشل ویرت» مدیر ارشد اجرایی شرکت شورون آمریکا به عنوان رئیس شورای تجاری دو کشور انتخاب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول