اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دستگاه‌ها سخنگوی خود را به شورای اطلاع‌رسانی استان معرفی کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین می‌گوید با تصویب شورای اطلاع رسانی استان، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان باید در اسرع وقت سخنگوی خود را به این شورا معرفی کنند.

دستگاه‌ها سخنگوی خود را به شورای اطلاع‌رسانی استان معرفی کنند

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: در آخرین جلسۀ شورای اطلاع‌رسانی استان، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان ملزم شدند تا در جهت برقراری ارتباط مؤثر پاسخگویی آن‌ها به رسانه‌ها و افکار عمومی و نیز اطلاع‌رسانی به‌هنگام و مؤثر، سخنگوی خود را به این شورا اعلام کنند.

وی عنوان کرد: سخنگوی دستگاه‌ها افرادی خواهند بود که مواضع رسمی سازمان را به‌عنوان منبع خبری به رسانه‌ها منتقل خواهد کرد و به همین دلیل نیاز است تا مدیران دستگاه‌ها سخنگوی خود را با حساسیت لازم انتخاب و معرفی نمایند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان عنوان کرد: معرفی سخنگو به‌عنوان منبع رسمی خبری یک سازمان، ارتباط دستگاه‌ها با رسانه‌ها را تسهیل کرده و به‌ویژه در مواردی که به دلیل حجم بالای کار مدیران دستگاه‌ها قادر به ارتباط‌گیری منظم و مؤثر با رسانه‌ها نباشند، منبع رسمی همان سازمان خواهد توانست افکار عمومی را مدیریت کند.

این مسؤول افزود: لازم است مدیران دستگاه‌ها یکی از آگاه‌ترین مدیران و معاونین خود را برای شفافیت و اطلاع‌رسانی دقیق به‌عنوان سخنگو و منبع رسمی خبری آن سازمان به شورای اطلاع‌رسانی استان معرفی نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان جلوگیری از شایعات، اطلاع‌رسانی به‌هنگام و کامل و تولید و انتشار سریع محتوا در ارتباط با مسائل کاری هر سازمان را از اهداف این مصوبه خواند و عنوان کرد: با این وصف، مدیرکل و مسئول هردستگاهی در کنار سخنگوی آن سازمان یا افراد معرفی شده توسط سخنگو منابع رسمی خبری خواهند بود و به این شکل مشخص خواهد شد که در جریان حوزۀ مسائل هرسازمانی، چه کسی قرار است پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول