اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ماجرای ماموریت‌های دلی یک گروه جهادی/ از ساخت کیت تشخیص کرونا تا آباد کردن روستاها

سن‌و‌سال چندانی ندارند و تازه پا به دوران جوانی گذاشته اند، اما عزم و اراده‌ای آهنین دارند که توانسته آنها را در وادی خدمت برای گره‌گشایی از خلق خدا قرار دهد.

ماجرای ماموریت‌های دلی یک گروه جهادی/ از ساخت کیت تشخیص کرونا تا آباد کردن روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آجر روی آجر می‌گذارد و سختی کار خم به ابرویش نمی‌آورد تا رویای خانه‌دار شدن برای مادری در روستاهای شاید فراموش‌شده به حقیقت بپیوندد و لبخند خوشحالی گرد غم از چهره پدری بزداید.

جوانی از گروه جهادی را می‌گویم که با دست‌های خالی اما اندیشه‌ای سترگ و قلبی رئوف از جسم و جانش برای قدم در راه خدا مایه می‌گذارد.

گره‌گشایی از مشکلات و گرفتن دست نیازمندان همیشه تاریخ میان مردمان دیار فارس جایگاه خاصی داشته است

تعداد بالای خیرین و گروه‌های جهادی در استان فارس گواه خوبی بر این ادعاست به‌ویژه در هنگام بحران‌ها و بروز حوادث طبیعی از جمله شیوع کرونا که به‌خوبی شاهد تحقق این مهم بوده و هستیم.

لبیک گروه‌های مختلف جهادی به بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای رزمایش همدلی و مواسات نیز به درستی این ادعا را ثابت می‌کند.

 

شاید وقتی بحث جهاد و سازندگی به میان می‌آید، این تصور ایجاد شود که افراد بدون شغل یا از سر بیکاری به این گروه‌ها پیوسته‌اند، اما اگر دقیق شده و با بروبچه‌های این گروه‌ها هم‌صحبت شویم متوجه خواهیم شد که اقشار مختلفی از جامعه از قشر دانش‌آموز و دانشجو گرفته تا پزشک و مهندس و کارمند و کاسب همه پا به میدان گذاشته و برای خدمت به هم‌نوعان‌شان از کمکی فروگذار نمی‌کنند.

 

هفت هشت سالی است که در راستای بازسازی مناطق محروم گام برداشته‌اند و دو هفته‌ای است میهمان روستای دهک در ده کیلومتری شهر شیراز، هستند.

آنان روستاهای حاشیه‌ای شهر شیراز و استان فارس که بعضا نیاز به مرمت و یا بازسازی دارند را شناسایی کرده و در دستور کار قرار می‌دهند.

سخن از گروه جهادی مدینه‌النبی شیراز است، گروهی که از سال ۸۹ تاسیس شد و در ادوار مختلف نسبت به ساخت و ساز و آبادانی روستاها گام برداشت

مردم روستاهای دهنو، تیون، سیدان، ظفرآباد، سیاخ دارنگون، کرونی و دهک تا کنون از همت بلند مردان این گروه جهادی بهره‌مند شده‌اند و خانه‌هایشان مورد مرمت یا بازسازی قرار گرفته است.

کرونا می‌آید، محرومیت شدت پیدا می‌کند، رهبری فرمان می‌دهد و گروه‌های جهادی لبیک می‌گویند.

 

مسئول گروه مدینه‌النبی می‌گوید: همزمان با آغاز شیوع کرونا اکیپ علمی گروه، کیت تشخیص کرونا را ساختند، جوانان داوطلب به بحث بهداشت و ضدعفونی معابر ورود کردند، برای کمک به مستاجران کمپینی راه‌اندازی کرده و تا کنون مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان تخفیف اجاره‌بها را گرفته‌اند تا سختی روزگار کمی کمتر احساس شود.

این کار جهادی در شیراز ورد زبان می‌شود و دعای خیر مستاجران بدرقه ادامه راه گروه جهادی

این عدد در شیراز ورد زبان می‌شود و دعای خیر مستاجران بدرقه ادامه راهشان.

گروه جهادی مدینه‌النبی نیز فعالیتش دو چندان می‌شود.

حجت سیاسی‌نژاد ادامه می دهد: در این گروه جهادی ۱۰۰ نفره از دانش‌آموز ۱۵ ساله تا کارمند ۵۰ ساله عاشقانه خدمت می‌کنند، شاغل هستند اما خودشان را می‌رسانند، درس دارند اما از وقت خواب و استراحتشان می‌زنند، نظامی هستند اما دغدغه مردم دارند پس از کار جهادی جا نمی مانند، نخبه‌اند اما ذکات علمشان را در راه گره‌گشایی از مردم، می‌پردازند.

وی می‌افزاید: پزشکان ودندانپزشکان این گروه با حضور در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده، دوای درد مردمان محروم می‌شوند و پیام نویدبخش زندگی را در وجودشان زنده می‌کنند.

یکی از اقدامات نو و بکر این گروه، به گفته حجت سیاسی‌نژاد، برگزاری فعالیت‌های مبتنی بر سرگرمی همراه با جایزه است.

به گفته مدیر گروه جهادی مدینه‌النبی تعدادی از بچه‌های این گروه جهادی به روستاها می‌روند و برای کودکان و نوجوانان شش تا ۱۶ ساله برنامه‌های مختلف سرگرم‌کننده برگزاری کرده، با کودکان بازی می‌کنند و به آنها بازی‌های فکری هدیه می‌دهند.

آموزش قرآن و احکام و راه‌های سبک زندگی قرآنی اسلامی اقدام دیگرشان است.

سیاسی‌نژاد در این باره می‌گوید: آموزش‌های تربیتی و تشکیل گروه‌های مشاوره برای دانش‌آموزان نیز در دستور کار است‌ تا روستائیان نیز بتوانند از چنین خدماتی برای داشتن آینده‌ای روشن‌تر بهره‌مند شوند.

 

 

اینجا هرکس به هر شکلی بتواند در این راه پر پیچ و خم تلاش می‌کند. برای رهایی از غم و زدودن محرومیت در حد وسع و توانش قدمی بردارد، اینجا برای این اقدامات نه هزینه‌ای پرداخت می‌شود و نه وعده و وعیدی در کار است، اینجا همه چیز بر اساس ندای قلب است، ندایی که پاسخش را فقط خدا می‌دهد.

انتهای پیام/ ن/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول