اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نقدعلی: موافقت‌نامه‌های محیط زیستی و قرنطینه گیاهی برای تسهیل امور تجاری لازم است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به موافقنامه محیط زیستی و قرنطینه گیاهی ایران و صربستان، گفت:‌ این موافقتنامه‌ها برای تسهیل امور تجاری لازم است چرا که صربستان کشاورزی پیشرویی دارد.

نقدعلی: موافقت‌نامه‌های محیط زیستی و قرنطینه گیاهی برای تسهیل امور تجاری لازم است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 12 آبان) در جریان بررسی لایحه موافقتنامه ایران و صربستان در زمینه حفظ نباتات، حفظ محیط زیست و قرنطینه گیاهی و موافقت با آن، اظهار داشت: ‌این موافقتنامه در راستای تسهیل امور تجاری است این در حالی است که دیپلماسی اقتصادی یکی از مطالبات مجلس یازدهم بوده است.

وی افزود: موافقتنامه محیط زیستی و قرنطینه گیاهی بین ایران و صربستان ۳۱ اردیبهشت ۹۷ امضا رسیده و پیش نویس آن تهیه شده است اما تاکنون تکلیف آن مشخص نشده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد خسارات در اثر عوامل خسارت زا از جمله هجوم عوامل بیماری‌زا به کشاورزی جهان وارد می‌شود که این موافقتنامه در راستای جلوگیری از خسارات است.

نقدعلی خاطرنشان کرد: مشابه موافقتنامه محیط زیست، حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و صربستان بین ایران، روسیه، ترکیه، چین و عراق با همین مذموم و مفاد امضا شده است.

وی افزود: تراز تجاری بین ایران و صربستان سالیانه ۲۵ میلیون دلار است که حدود ۱۴ میلیون دلار آن صادرات بوده و حدود ۱۱ میلیون دلار واردات است که ما ۲ و نیم میلیون دلار تراز مثبت در این مبادلات تجاری داریم

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: کشمش، خرمای تازه ،صیفی‌جات، سبزیجات عمده صادرات ایران به صربستان است.

نقدعلی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیون دلار از سوی اتحادیه اروپا برای توسعه و پیشبرد کشاورزی در صربستان اختصاص پیدا کرده است ضمن اینکه این موافقتنامه در نمونه مشابه قرار است با ازبکستان و قزاقستان هم منعقد شود.

وی افزود: من هم موافق هستم اولویت مجلس چنین موافقتنامه‌هایی نیست و بایستی به معیشت و اقتصاد بیشتر توجه شود. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در پایان تصریح کرد: وقتی دولت با این اوضاع اقتصادی و سوء‌نظارت و سوء مدیریت در توزیع مواجه است چنین موافقتنامه‌هایی اولویت نیست ولی برای تسهیل امور تجاری نیازمند آن هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول