اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

ذره‌بین فارس‌من| مردم برای تحقق جهش تولید چه پیشنهاداتی دارند؟

راهکار مشکلات کشور در داخل است. یکی از مهم‌ترین این راهکارها رونق و جهش تولید است. در ذره‌بین این هفته فارس‌من به دغدغه و سوژه‌های شما در راستای حمایت از تولید داخل پرداخته‌ایم.

ذره‌بین فارس‌من| مردم برای تحقق جهش تولید چه پیشنهاداتی دارند؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ حمایت از تولید داخلی یکی از ضرورت‌های مهمی است که برای عبور از مشکلات کشور به آن نیاز داریم. این ضرورت بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده‌ و شعار دو سال گذشته نیز توسط ایشان با محوریت تولید انتخاب شده‌است. به همین دلیل در ذره‌بین این هفته فارس‌من به سوژه‌ها و دغدغه‌های شما برای حمایت از تولید داخل پرداخته‌ایم:

 

نخست|کاهش سود بانکی 
در سال جهش تولید قرار داریم، برای آن که این شعار  به طور کامل محقق شود باید قوانین و شرایط تسهیل‌سازبرای تولیدکنندگان داخلی در نظر گرفته‌شود.یکی از این شرایط تسهیل‌ساز کاهش نرخ سود بانکی است. که می‌تواند سبب رونق تولید و جذب سرمایه به سمت این بازار شود. این مسئله مورد توجه مخاطبین فارس‌من در پر امضاترین کمپین‌شان از جنس تولید با ۲۰ هزار امضا بوده‌است.


مخاطبین فارس‌من می‌گویند طبق تجربه سود بانکی غیر متعارف، ارمغانی جز فشار بر تنِ نحیف اقتصاد و مردم نداشته‌‌است.


 

دوم اصلاح نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید
سیستم مالیات‌ستانی در کشورما دارای اشکالات عمده است. همین موضوع باعث شده سرمایه در  طی سال‌های اخیر به جای آن‌که به بازار تولید و مولد هدایت شود به سمت بازارهای غیرمولد رود، و در نتیجه سبب رونق دلالی شود.برای حل این مسئله مخاطبین فارس‌من معتقدند«مالیات شرکتهای تولیدی به ۱۰ درصد کاهش یابد» زیرا:

«بار اصلی اشتغال در دنیا به عهده شرکتهای کوچک تولیدی می‌باشد. دولت‌ها در دنیا حمایت خاص مالیاتی می‌نمایند. متأسفانه در کشور ما موضوع برعکس است و دست هیأت دولت تنها برای این شرکتها باز است و از آنها ۲۰ درصد مالیات می گیرد!بنابراین، یکی از عوامل کاهش انگیزه برای راه‌اندازی بخشهای تولیدی کوچک، مالیات‌گیری سنگین دولت از آنهاست.»

 

سوم | بی‌توجهی به اقتصاد دانش‌بنیان
سال‌هاست اقتصاد کشورما با خام فروشی نفت اداره می‌شود. اما در سالیان اخیر تحریم‌های سنگین کشورهای غربی و به تبع آن کاهش فروش نفت خام به اجبار هم که شده ضرورت حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان را در کشورما ایجاد کرده‌است. زیرا در سایه تولیدات دانش‌بنیان ما نه تنها می‌توانیم نیازهای داخل را تامین کنیم بلکه توانایی بی‌اثرکردن تحریم‌ها و شکوفایی اقتصاد را هم داریم.اما متاسفانه مخاطبین فارس‌من معتقدند دولت از محصولات دانش‌بنیان داخلی حمایت نمی‌کند و این محصولات توسط دستگاه‌های دولتی خریداری نمی‌شود.

 

چهارم | اصلاح نظام توزیع
مخاطبین فارس‌من مطالبه دارند،«اصلاح نظام توزیع به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده» انجام شود.نظام توزیع نیاز به یک بازنگری اساسی دارد.گرانی خیلی از اقلام مصرفی مانند محصولات کشاورزی در کشورما به دلیل کمبود تولید آن‌ها نیست، منشا مشکل در دلال بازی است. دلال‌ها با خرید محصولات به ثمن بخث و احتکار آن‌ها سبب گرانی و نارضایتی عمومی می‌شوند.مردم در فارس‌من اعتقاد دارند: «‌ باید بین تولیدکننده و مصرف‌کننده یا واسطه‌ای نباشد و یا اگر لازم است باشد، تعریف شده، قاعده‌مند، به سهولت نظارت عمومی‌پذیر، شفاف و منصفانه باشد.» تا علاوه بر منتفع شدن تولیدکنندگان قیمت‌ها کنترل شده باشد و شاهد گرانی لحظه‌ای و سرسام آور نباشیم.


پنجم | حمایت از گندم‌کاران
مخاطبین فارس‌من تاکید بر «تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان گندم و گندم‌کاران» دارند. گندم یکی از محصولات استراتژیک است که نقش مستقیمی در امنیت غذایی کشور دارد. مطالبه‌ی مردم در فارس‌من برای حمایت از تولیدکنندگان گندم خلاصه می‌شود به: «افزایش بودجه خودکفایی گندم، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، افزایش و پرداخت وام و تسهیلات به گندم کاران.»

اما در سالیان اخیر نه تنها به سمت خودکفایی در تولید این محصول نرفته‌ایم بلکه طبق گفته‌ی مخاطبین، قیمت پایین خرید دولتی گندم، واردات گندم و کاهش و حذف بودجه خودکفایی گندم، باعث ضربه زدن به کشاورزان و تولیدکنندگان این ماده استراتژیک و با ارزش غذایی شده است.



ششم | تشکیل وزارت تولید
شعار دو سال گذشته توسط مقام معظم رهبری با محوریت تولید انتخاب شده‌است. اگر تولید در داخل کشورما رونق پیداکند، علاوه بر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان سبب حفظ ارزش پول ملی نیز می‌شود. یکی از راهکارهای شما در فارس‌من برای جهش تولید،تشکیل وزارت تولید است. مخاطبین در ضرورت این اقدام استدلال می‌کنند:

«وقتی برای چای سازمان یا برای نفت که در دوران گذشته برای کشور ایجاد وابستگی کرده وزارت یا برای ورزش که هزینه‌ زیادی هم برای کشورمان در بر داشته است، چرا برای تولید که بزرگترین نیاز و مهمترین موضوع کشور عزیزمان است وزارت نداشته باشیم که علاقمندان به تولید صرفاً به آن مراجعه کنند؟»
 

نظام مسائل و دغدغه‌های شما برای حمایت از تولید سهم ویژه‌ای در بین سوژه‌های فارس‌من دارد. که ما تنها به بخشی از آن‌ها پرداختیم، امیدواریم در آینده با تحقق کامل شعار جهش‌تولید مشکلات و درخواست‌های شما به حداقلی‌ترین میزان خود برسد. ما در فارس‌من مثل گذشته پیگیر مطالبات و دغدغه‌های شما از مسئولین خواهیم‌بود.

گزارش از معین رضیئی
انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول