اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

واکنش معاون عمرانی استاندار به پروژه میدان جمهوری/شهردار کرج طرح دیگری جایگزین کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به اینکه پروژه میدان جمهوری در حال حاضر متوقف شده و همچنین به فصل سرما نزدیک می‌شویم، مقرر شد تعیین تکلیف پروژه بصورت اصلاح طرح فعلی و یا جایگزینی با طرح‌های مناسب در دستورکار قرار گیرد.

واکنش معاون عمرانی استاندار به پروژه میدان جمهوری/شهردار کرج طرح دیگری جایگزین کند

علی درویش پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر شاهد اعتراضاتی در خصوص اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح در میدان جمهوری کرج بودیم، گفت: با عنایت به رویکرد استاندار البرز در جهت همراهی و پشتیبانی از پروژه‌هایی که منتج به آبادانی استان و خدمت رسانی به شهروندان می‌شود، در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح جمهوری مواردی را باید به مردم اطلاع رسانی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه با بیان اینکه استاندار البرز از شهردار کرج در رابطه با نحوه اجرای پروژه میدان جمهوری توضیحاتی خواسته است، افزود: بنا به گفته شهردار کرج تقاطع مذکور در طرح تفضیلی شهر کرج لحاظ شده و مصوبه شورای شهر کرج را دارد؛ همچنین اعتبارات لازم برای عملیات اجرایی پیش بینی و تأمین شده است و طبق این اظهارات پروژه در صورت ادامه عملیات تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسؤول اظهار کرد: از طرفی در 2 الی 3 هفته اخیر نیز شاهد انتقاداتی از طرف فعالان محیط زیستی، برخی از مردم و همچنین اختلاف نظر میان اعضای شورای شهر و بعضی از دستگاه‌ها بوده ایم که نهایتا منجر به توقف این پروژه شد.

وی اظهار کرد: با توجه به طرح مطالعاتی جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرج به عنوان سند بالادستی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ترافیکی که لازم الاجرا است و از سال 1385 فرایند اجرایی آن آغاز و در سال 1395 به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیکی شهرهای کشور نیز رسیده است.

درویش افزود: توسعه شبکه حمل و نقل عمومی شامل احداث مترو، خطوط BRT، بازنگری خطوط اتوبوسرانی، اصلاحات هندسی، احداث کنار گذرها و تقاطعات غیر همسطح همگی در طرح مذکور لحاظ شده و در برنامه تدوین شده و مطالعات جامع 51 تقاطع غیر همسطح در سه افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: بر این اساس تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری در ردیف 21 تقاطعات و در افق میان مدت پیش بینی شده بود.

پروژه میدان جمهوری مصوبه شورای ترافیک استان البرز را ندارد؛ تذکر داده ایم طرح اصلاح و طرح جدید جایگزین شود.

 

وی افزود: این پروژه مصوبه شورای ترافیک استان را نداشته و از طرفی بر اساس رویکرد ابلاغی معاونت عمرانی وزارت  کشور طرح‌های انسان محور و نه خودرو محور در پروژه‌های شهری مورد تاکید قرار داشته و استاندار و مجموعه مدیریتی استان نیز در همین راستا بهره برداری از خط 2 متروی کرج، اتمام کنار گذر شمالی شهر کرج، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه دولت الکترونیک را مدنظر داشته و دارند.

معاون استاندار البرز گفت: با توجه به اینکه پروژه مذکور در حال حاضر متوقف شده و به فصل سرما نزدیک می‌شویم، هفته گذشته اینجانب طی مذاکره و مکاتبه ای که با شهردار کرج داشتم؛ تعیین تکلیف پروژه بصورت اصلاح طرح فعلی و یا جایگزینی با طرح‌های مناسب را متذکر شدم.

درویش پور در پایان سخنان خود از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج دعوت کرد در چارچوب بستری قانونی نسبت به تعیین تکلیف موضوع اقدام لازم را انجام تا شاهد ایجاد ابهامات و نگرانی برای شهروندان عزیز نباشیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول