اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمبود ۲۰ درصدی نیروی انسانی در شهرداری‌های استان سمنان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: شهرداری‌های استان سمنان با کمبود ۲۰ درصدی نیروی انسانی مواجه هستند.

کمبود ۲۰ درصدی نیروی انسانی در شهرداری‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی وضعیت شهرداری‌های استان سمنان و رسیدگی به مباحث پرسنلی و استخدامی که با حضور مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۵۵۱ نفر در قالب استخدام کارمندی و قرارداد کارگری در شهرداری‌های این استان مشغول به کار هستند که با افزودن نیروهای شرکتی، این رقم به بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد.

وی افزود: با توجه به بازنشستگی و قطع ارتباط کاری تقریبی ۵۰۰ نفر در طول دوره دولت یازدهم و همچنین افزایش وظایف و مسؤولیت‌های شهرداری‌ها و طولانی شدن فرآیند جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی، شهرداری‌های استان سمنان را غالباً با کمبود ۲۰ درصدی نیروی انسانی مواجه کرده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان ادامه داد: از محل اعتبارات ماده ۵۸، ۹۴۰ میلیون ریال جهت توسعه خدمات الکترونیک به شهرداری‌های درجزین و ایوانکی تخصیص یافت.

شهاب بیان کرد: ۱۹ جلسه شورای اداری و استخدامی شهرداری‌های استان سمنان برگزار شد و ۴۵۹ پرونده پرسنلی موردبررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: سوابق ۴۸ نفر از کارمندان رسمی و پیمانی شهرداری‌ها بررسی و نهایتاً به انتصاب به پست‌های سازمانی مدیریتی و برای ۱۰۸ نفر نیز به کارشناسی و ارتقای گروه انجامید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان با بیان اینکه با برگزاری آزمون مشاغل آتش‌نشانان شهرداری‌های استان، ۳۳ نفر در سال ۹۹ جذب شدند، افزود: در راستای بخشنامه سال ۹۸ وزیر کشور، اطلاعات پرونده بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر از پرسنل شهرداری‌های استان جمع‌آوری شد.

شهاب گفت: ۹۴ مورد پرونده پرسنل در قالب کارگری و کارمندی موقت به‌عنوان کمبود نیروی انسانی شهرداری‌های استان سمنان به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انعکاس داده شد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری، بررسی و طی مراحل انتصاب ۱۱ شهردار پیشنهادی (معادل ۵۰ درصد) شهرهای استان سمنان انجام شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول