اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نگاه ویژه بسیج سازندگی به محرومیت‌زدایی/ وقتی غبار از چهره روستاها کنار زده می‌شود

بسیج سازندگی استان سمنان از ابتدای تأسیس تا امروز اقدامات بسیاری در راستای رفع محرومیت‌ها از مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی انجام داده است و این رویکرد را با جدیت دنبال می‌کند.

نگاه ویژه بسیج سازندگی به محرومیت‌زدایی/ وقتی غبار از چهره روستاها کنار زده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محرومیت‌زدایی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی ایران است و این مهم به‌ویژه در مناطق روستایی محروم و کم‌برخوردار از امکانات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار نهاد انقلابی و مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

سپاه با اعزام نیروهای بسیجی در عمل به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همچون همیشه پیشگام و موتور محرکه اجرای طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی شده است و این رویکرد را با  جدیت هر چه تمام‌تر دنبال می‌کند.

اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم؛ در اولویت

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری با جهاد کشاورزی استان و انجام پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم و روستایی هستیم، گفت: اولویت این سازمان، انجام پروژه‌های مختلف عمرانی در مناطق روستایی و محروم است.

مهدی کاشفی با اشاره به انجام پروژه‌های مختلفی به همت بسیج سازندگی استان سمنان افزود: سابقه این سازمان در انجام پروژه‌های عمرانی نشان‌دهنده کیفیت مطلوب انجام پروژه‌های عمرانی این سازمان است.

وی گفت: بسیج سازندگی سپاه استان سمنان آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه آماده برگزاری دوره آموزشی برای علاقه‌مندان به مغنی گری در استان هستیم، تصریح کرد: با همکاری جهاد کشاورزی و برگزاری دوره آموزشی برای جوانان می‌توانیم کمک زیادی به احیا قنوات توسط جوانان در مناطق مختلف استان داشته باشیم.

توزیع کمک‌ها در کالپوش

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: تاکنون ۳۷۵ تن سیمان، ۳۵۰ تن گچ و ۱۰۰ سری لوازم‌خانگی به صورت رایگان در بین مردم روستای حسین‌آباد کالپوش توزیع شده است.

کاشفی عنوان کرد: این سازمان تا پایان ساخت کامل شهرک جدید در کنار مردم روستای حسین‌آباد کالپوش می‌ماند.

او با بیان اینکه در هفته گذشته محموله ۳۷۵ تنی سیمان به این روستا ارسال شده است گفت: ارزش این محموله بیش از ۲۵۰ میلیون تومان بوده که به صورت رایگان در بین مردم آسیب‌دیده از رانش زمین سال گذشته در روستای حسین‌آباد کالپوش توزیع شده است.

کاشفی با اشاره به آمادگی این سازمان برای کمک به بازسازی هر چه سریع‌تر روستای حسین‌آباد تصریح کرد: روز گذشته محموله ۳۵۰ تنی گچ نیز به این روستا ارسال شده که ارزش این محموله ۱۲۵ میلیون تومان بوده و به صورت رایگان در بین مردم آسیب‌دیده روستا توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمک‌های بسیج سازندگی محدود به مصالح و بحث‌های عمرانی نبوده است افزود: همچنین ۱۰۰ سری جهیزیه شامل یخچال، اجاق‌گاز، لباسشویی، اتو، فرش و سرویس آشپزخانه نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در بین مردم آسیب‌دیده روستای حسین آبا کالپوش به صورت رایگان توزیع شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه هدف سازمان بسیج سازندگی خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده در هر نقطه‌ای از استان است افزود: اولویت ما رسیدگی به محرومین در روستاها و مناطق کم برخوردار است.

وی افزود: بسیج سازندگی استان در سال جاری نیز طبق قانون و با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی در پی انجام پروژه‌های عمرانی بخصوص در مناطق روستایی و محروم به‌منظور توسعه و آبادانی این مناطق است.

تلاش برای احیای قنوات شرق استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم با بیان اینکه بسیج سازندگی ظرفیت مناسبی برای انجام پروژه‌های مشارکتی در استان است گفت: هدف ما استفاده از این ظرفیت‌ها و توسعه مناطق محروم و روستایی است.

سیدحسن میرعماد با بیان اینکه چندین پروژه آبی و قنات بعد از بررسی برای اجرا به بسیج سازندگی استان واگذار می‌شود، افزود: سیدگی به قنوات در مناطق کم برخوردار باعث توسعه این مناطق و رونق مناطق روستایی خواهد شد.

میرعماد افزود: آماده همکاری با بسیج سازندگی استان سمنان برای برگزاری دوره آموزشی مغنیان و صدور مدارک معتبر به منظور احیای قنات‌ها توسط خود مردم به ویژه در شرق استان هستیم.

رفع محرومیت‌ها از چهره روستاها

توسعه، پیشرفت و آبادانی و رفع محرومیت‌ها از چهره مناطق روستایی مستلزم نگاه ویژه مسؤولان و مدیران اجرایی استان سمنان است.

قطعاً اثر رفع محرومیت‌ها در موضوعات مختلف از جمله ماندگاری مردم روستا در زادگاهشان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری، توسعه و آبادانی مناطق شهری کمک می‌کند و روحیه نشاط، شادابی و امید را در جامعه دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول