اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برنامه‌های هفته کتاب در مساجد استان سمنان تشریح شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان سمنان گفت: ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سمنان در قالب پویش «شنبه‌های کتاب مساجد» برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته کتاب در مساجد استان سمنان تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با محوریت طرح ملی ایران قوی در قالب پویش «شنبه‌های کتاب مساجد» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به پویش «شنبه‌های کتاب مساجد» در مساجد استان بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در قالب این پویش پوستر، موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه‌های کتاب و نیز فایل‌های مربوط به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، مسؤولان استانی، شخصیت‌ها و افراد صاحب‌نظر پیرامون اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی را تهیه‌کرده و از طریق فضای مجازی منتشر کنند.

وی تصریح  کرد: همچنین می‌توان در قالب این پویش نسبت به معرفی کتب مفید و ارزشمند موجود در کتابخانه مسجد توسط کتابدار از طریق فضای مجازی و کانال اطلاع‌رسانی کانون برای گروه‌های سنی مختلف اقدام کرد.

موسوی گفت: یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب، افتتاح طرح رواق کتاب در قالب دومین سال رویداد ملی فهما از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با استان چهارمحال و بختیاری، استان معین اجرای این طرح در سطح کشور است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان سمنان با شاره به برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان سمنان بیان کرد: تکریم فعالان حوزه کتاب یکی دیگر از برنامه‌های پیشنهادی ستاد به کانون‌های مساجد، تکریم فعالان حوزه کتاب اعم از کتابداران، اعضای کتابخانه، خیران کتاب، ناشران، نویسندگان و مروجان کتاب‌خوانی است که در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم تا پایان هفته کتاب اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: ارتقای سطح علمی و فرهنگی اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان، آشنایی با مفاهیم و اصول اسلامی و ارتقای فرهنگ عمومی از اهدافی است که در پیگیری و توجه به امور کتابخانه‌های مساجد موردنظر بوده است.

مدیر  ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان تأکید کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش کتابداران از جمله این اهداف است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول