اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ردپای بی‌تدبیری در میدان دام ایلام/ غرفه داران کماکان منتظر مسوولین

از تخریب میدان دام توسط مسوولین و سرگردانی غرفه داران گرفته تا احداث میدان دام جدید توسط خود غرفه داران در سرطاف، آن هم در شرایطی که فاقد زیرساخت‌های بهداشتی است ردپایی از یک بی‌تدبیری را نشان می‌دهد.

ردپای بی‌تدبیری در میدان دام ایلام/ غرفه داران کماکان منتظر مسوولین

خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: مدتی قبل به دستور استاندار، طرح مبارزه با کشتار غیر مجاز و تخریب میادین دام شهر با هدف کشتار در کشتارگاه ایلام آغاز و اجرا شد؛ اما اهداف این طرح محقق نشد و نه تنها کشتار در کشتارگاه صورت نمی‌گیرد بلکه در سطح شهر باعث مشکلاتی شده است.

غرفه داران میادین دام بعد از تخریب میادین، یک میدان دام جدید احداث کرده‌‌اند که این میادین فاقد آب و برق است و به دلیل عدم وجود آب و برق هیچگونه زیر ساخت بهداشتی ندارد که با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا، رعایت نکردن مسائل بهداشتی می‌تواند خطرساز باشد.

ویروس کرونا( کووید- ۱۹) بین حیوانات مهره‌دار و انسان قابل انتقال است و به همین علت در دسته بیماری‌هایی با منشاء مشترک انسان و دام طبقه‌بندی می‌شوند؛ رعایت نکردن بهداشت در این میادین بهداشتی می‌تواند در انتشار این ویروس سهم زیادی داشته باشد.

عدم رعایت بهداشت در میدان دام جدید

فتح اللهی یکی از غرفه داران میادین دام ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بعد از تخریب غرفه‌ها در میدان قبلی، به ناچار در سرطاف یک میدان جدید احداث کردیم که فاقد آب و برق است.

وی افزود: در غرقه‌های سابق خود دارای کنتور آب و برق بودیم اما اکنون به دلیل عدم وجود آب و برق بهداشت رعایت نمی‌شود و ما تنها برای گذران کار و زندگی در این شرایط مجبور به کار هستیم.

فتح‌الهی ادامه داد: با وجود این شرایط کرونا ما تقاضا داریم که آب و برق در اختیارمان قرار دهند تا بتوانیم با رعایت اصول بهداشتی به کار خود ادامه دهیم.

به دستور استاندار میدان دام تخریب شد

نصراللهی از غرفه داران میدان دام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: مدت زیادی در میدان دام مشغول به کار بودیم که به دستور استاندار میدان تخریب شد و ما یک میدان جدید احداث کردیم که هیچگونه زیرساخت بهداشتی ندارد.

وی افزود: ما توقع داریم تکلیفمان روشن شود و حداقل به ما آب و برق بدهند و به این وضع ما رسیدگی شود.

درخواستی جهت انشعاب آب داده نشده است

محمدتقی رشیدی روابط عمومی آب و فاضلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: در این مورد میدان دام که گویا در سرطاف احداث شده است، درخواستی جهت انشعاب آب داده نشده است و در صورت درخواست متولی به آن رسیدگی می‌شود.

برای تامین برق بایستی متولی آن دارای مجوز ساخت و ساز باشد

حسن بشیری معاونت مهندسی و برنامه ریزی اداره برق ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: به منظور تامین برق بایستی درخواست کننده مجوز داشته باشد و در محدوده‌ی شهری و روستایی تامین برق بر اساس ساخت و سازهای مجاز انجام گیرد؛ مجوز در محدوده‌ی شهری از شهرداری و محدوده‌ی روستایی از بنیاد مسکن داده می‌شود.

وی افزود: همچنین بایستی دارای مجوزهای خاص مانند مجوز از شهرک صنعتی و جهاد کشاورزی باشند و برای تامین برق حتما باید متولی آن دارای مجوز ساخت و ساز باشد و به اداره برق درخواست کند تا به آن رسیدگی شود.

میدان دام جدید هیچگونه مجوز و استعلامی برای استقرار ندارد

رامین پورنجف مدیرکل دام پزشکی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: ما متولی میادین دام نیستیم و من نمی‌توانیم در این مورد اظهار نظر کنم؛ متولی میادین دام شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی است.

وی افزود: این میدان دامی که احداث شده است؛ هیچگونه مجوز و استعلامی برای استقرار ندارد و در نتیجه غیر قانونی است و با توجه به شرایط آن از لحاظ بهداشتی و زیست محیطی بسیار مشکل ساز است.

انتقال میدان دام به کشتارگاه ایلام

جهانگیر رستم زاد سرپرست معاونت هماهنگی استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: برنامه‌ی استانداری این است که میادین دام به کشتارگاه ایلام انتقال یابد و در برگزاری جلساتی به دنبال پیگیری این امر هستیم اما در حال حاضر تمامی کشتار غیر مجاز است.

وی افزود: در پی برگزاری جلسه‌ای در یک ماه گذشته مقرر شد، بعد از رفع برخی نواقصات کشتارگاه ایلام، میادین به آنجا انتقال یابد.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول