اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرود نیروهای حافظ صلح و تجهیزات نظامی ارتش روسیه در ارمنستان

بیش از 400 نیروی حافظ صلح دیگر روسیه به همراه تجهیزات نظامی، ارتباطی و خودروهای زرهی وارد جمهوری ارمنستان شدند.

فرود نیروهای حافظ صلح و تجهیزات نظامی ارتش روسیه در ارمنستان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ۴۰۰ نیروی نظامی ارتش این کشور به همراه تجهیزات و خودروهای زرهی و نفربر با هواپیمای باری ایلوشین-۷۶ در ارمنستان پیاده شده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، در حال حاضر ۲۰ فروند ایلوشن-۷۶ به همراه فرماندهان نیروهای حافظ صلح و بریگاد پانزدهم حافظ صلح روسیه در جمهوری ارمنستان فرود آمده‌اند. این هواپیماها علاوه بر ۴۰۰ نیروی نظامی حامل تجهیزات نظامی نیروها، خودروهای زرهی و دیگر دستگاههای ارتباطی هستند. 

نیروهای روسی در حال ساماندهی برای اعزام به مناطق مورد نظر در قره باغ کوهستانی هستند. قرار است در مجموع حدود دو هزار نیروی حافظ صلح، ۹۰ نفربر، ۳۸۰ خودروی زرهی و تجهیزات ویژه در مناطق مورد تنش در قره باغ مستقر شوند. 

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است.

این توافق شامل استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه به مدت 5 سال در مناطق مورد تنش در قره باغ کوهستانی و مذاکرات برای حل و فصل این بحران طی این مدت است. 

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه نیز درباره این توافق گفت: نیروهای حافظ صلح در منطقه قره‌باغ کوهستانی مستقر خواهند شد.

او خاطرنشان کرده آتش‌بس جدید، شرایط لازم برای حل بلندمدت بحران قره‌باغ کوهستانی را فراهم خواهد آورد. وی همچنین تصریح کرد آذربایجان و ارمنستان در مناطقی که تحت کنترل دارند باقی خواهند ماند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول