اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از برگزاری مانور روز بدون حادثه ترافیکی تا توزیع کلاه ایمنی در سمنان

رئیس اداره ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برگزاری مانور روز بدون حادثه ترافیکی، توزیع کلاه ایمنی رایگان در روستاها و ... را از برنامه‌های هفته ایمنی حمل و نقل در استان دانست.

از برگزاری مانور روز بدون حادثه ترافیکی تا توزیع کلاه ایمنی در سمنان

مهدی رجایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان برنامه‌های اجرایی هفته ایمنی حمل و نقل در استان سمنان را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز سوانح رانندگی به‌عنوان یک دغدغه جهانی مطرح و در کشورهای در حال توسعه در حال گسترش است، افزود: هرساله هزاران نفر در دنیا جان خود را بر اثر وقوع حوادث جاده‌ای از دست می‌دهند و کشور ما نیز یکی از رتبه‌های بالای مرگ و میر جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: رعایت نکات ایمنی از عوامل مهم و تأثیرگذار در بخش حمل و نقل است که هم اطمینان شبکه حمل و نقلی را افزایش می‌دهد و هم سبب توسعه اقتصادی می‌شود؛ در این بین عامل انسانی به‌عنوان مهم‌ترین مقوله در ایجاد آن نقش‌آفرینی می‌کند و به همین علت، ایمنی بخش حمل و نقل نیازمند عزمی ملی و نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه است.

رجایی‌فرد با تشریح برنامه‌های هفته ایمنی حمل و نقل در استان سمنان گفت: فضاسازی و تبلیغات محیطی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌های بار و مسافر استان، برپایی نمایشگاه با موضوع ایمنی حمل و نقل، درج شعار و پیام‌های ایمنی روی سربرگ مکاتبات اداری، انتشار کلیپ‌های با موضوع آموزشی و ایمنی در شبکه‌های اجتماعی، توزیع کلاه ایمنی رایگان بین راکبان موتورسیکلت در روستاها و اجرای طرح ارتقای ایمنی ادوات کشاورزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

وی، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه رده سنی هفت تا ۱۲ سال و اهدای جوایز به برگزیدگان، ارسال پیامک با مضامین ایمنی به شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای، اجرای گشت کنترل نامحسوس در محورهای استان سمنان، بازدید و کنترل ویژه از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و شرکت‌های حمل و نقل مسافر و مراکز معاینه فنی و برگزاری مانور روز بدون حادثه ترافیکی را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در هفته ایمنی حمل و نقل عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه در کشور به‌عنوان هفته ایمنی حمل و نقل نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول