اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ترویج فرهنگ مطالعه باید به یک دغدغه همگانی تبدیل شود

امام‌جمعه اردکان با اشاره به آمار بسیار پایین مطالعه در کشور گفت: افزایش مطالعه و کتاب خواندن در سرنوشت فرد و جامعه ما تأثیر دارد لذا باید ترویج فرهنگ مطالعه به یک دغدغه همگانی تبدیل شود.

ترویج فرهنگ مطالعه  باید به یک دغدغه همگانی تبدیل شود

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در گفت وگو با خبرنگار فارس از اردکان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی و تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی با اشاره به آمار بسیار پایین مطالعه در کشور، گفت: همه به این نکته اذعان دارند که افزایش مطالعه و کتاب خواندن در سرنوشت فرد و جامعه ما تأثیر دارد.

وی بابیان این‌که اگر ما بخواهیم سطح فرهنگ مردم و جامعه بالا برود بی‌تردید یکی از راه‌های آن بالا بردن آمار مطالعه است، افزود: اگر این کار انجام نشود بسیاری از عرصه‌های دیگر زندگی فردی و اجتماعی ما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد گاهی زندگی فردی بامطالعه یک کتاب عوض می‌شود و اگر همه افراد جامعه با کتاب و مطالعه مأنوس باشند حتماً سرنوشت فردی و هم سرنوشت اجتماعی آن‌ها تغییر پیدا می‌کند.

امام جمعه اردکان با اشاره به این‌که باید از هر طریقی که می‌شود درراه رفع این دغدغه قدم برداشت، گفت: باید فرهنگ مطالعه و کتاب‌های خوب را ترویج کنیم و مردم را نیز با کتاب و کتاب‌خوانی عادت دهیم چراکه اگر انسان لذت علم‌آموزی را چشید برای او بالاترین لذت‌ها می‌شود و کسی که با کتاب آرامش پیدا کند کسی نمی‌تواند آرامش او را برهم بزند.

شاکر تصریح کرد: همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم و در این موضوع تلاش کنیم که لذت انس با کتاب را در جامعه ترویج نماییم و همان‌گونه که برای امور دیگر دغدغه داریم در این زمینه هم دغدغه داشته باشیم خیرین عزیز هم می‌توانند در جهت ترویج فرهنگ مطالعه اقدام کنند؛ به کتابخانه‌ها کمک کنند، فضاهای جدید در محلات مختلف برای مطالعه احداث کنند و همچنین برای خیرات اموات خود کتاب‌های خوب تهیه کنند و به‌جاهایی که نیاز دارند هدیه نمایند.

امام‌جمعه اردکان در پایان خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و همچنین کتاب‌های موردنیاز مردم را در دسترس آن‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول