اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد بهشت «دورکاران»!/ جای خالی ستاد نظارت بر سوءاستفاده از دورکاری

این روزها با شیوع ویروس کرونا در استان و تعطیلی ناخواسته ادارات و دستگاه‌ها موجب شده تا دورکاری جایگزین فعالیت حضوری کارمندان شود.

کهگیلویه و بویراحمد بهشت «دورکاران»!/ جای خالی ستاد نظارت بر سوءاستفاده از دورکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج یکی از مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب عقب‌ماندگی این استان شده ضعف فرهنگ کار است به نحوی که همین مشکل موجب بیکاری فزاینده در استان شده و شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل بیکاری و فقر اقتصادی و معیشتی در استان همین ضعف فرهنگ کار باشد.

به وفور دیده‌ایم و شنیده‌ایم خانوارهایی که ظرفیت‌های زیادی از جمله زمین مناسب و آب کافی برای کشاورزی و باغداری یا فضای مناسب جهت دامداری و سایر مشاغل را دارند متاسفانه از فقر معیشتی رنج می‌برند که همه به دلیل فرهنگ ضعیف کار در این استان است.

فرهنگ ضعیف کار موجب شده تا ظرفیت‌ها و بسترهای مناسب تولید و اشتغال همچنان در استان راکد بماند.

اما این روزها با شیوع ویروس کرونا در استان و تعطیلی ناخواسته ادارات و دستگاه‌ها موجب شده تا دورکاری جایگزین فعالیت حضوری کارمندان شود.

دورکاری آن گونه که می‌شنویم در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت کنترل و نظارت نیست و در بسیاری از نشست‌های ستاد کرونا، مسوولان دستگاه‌ها و مدیران از نحوه دورکاری کارکنان و کارمندان زیر مجموعه خود اظهار گلایه‌مندی کرده‌اند.

مسافرت به مناطق دیگر از سردسیر به گرمسیر و بالعکس، گشت و گذار در بنادر جنوبی مثل گناوه و دیلم، رها کردن کار مردم و همچنین بهانه کرونایی شدن موجب شده تا دورکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد چندان جوابگو نباشد و مردم از این وضعیت  گلایه دارند.

در نشستی از جلسات ستاد استانی کرونا یکی از فرمانداران با تعبیری جالب از بهشت دورکاران استان در این روزها یاد کرد که به بهانه‌های مختلف و در روزهای دورکاری کار و خدمت را رها کرده آن را بوسیده و در طاقچه منزل خود گذاشته‌ و به کارهای دیگری غیر از دورکاری مشغولند.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان هم در یکی از نشست‌های ستاد استانی کرونا به این موضوع به خوبی اشاره کرد که از دورکاری در استان سوء استفاده می‌شود همین موجب شده تا به مسافرت بروند و علاوه بر این که کار مردم انجام نشود با رفت و آمدهای بی‌مورد و مسافرت بی‌جا موجب شیوع بیشتر کرونا شوند.

به گزارش فارس با وضعیت کنونی باید مسوولان استانی و شهرستانی پاسخگو باشند که چه نوع نظارتی بر دورکاری کارمندان دارند و آیا ستاد و یا کمیته‌ای استانی در کنار ستاد کرونای استان جهت نظارت بر دورکاری وجود دارد.

 انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول