اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید صدرا

با حضور مسئولان استانی، کشوری و برخی از نمایندگان مجلس در شهر جدید صدرا، عملیات اجرایی سه پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال آغاز شد و یک پروژه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

آغاز عملیات اجرایی و افتتاح  پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید صدرا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید در این مراسم از اتصال شهر جدید صدرا به مترو خبر داد و اظهار داشت: با حمایت استاندار و مجمع نمایندگان فارس در قالب توسعه سیستم حمل ونقل ریلی به‌ ویژه اتصال صدرا به شیراز از طریق مترو شاهد تسریع در حمل و نقل جاده‌ای در این شهر جدید خواهیم بود.

حبیب طاهرخانی با اشاره به اینکه بدون توجه به زیرساخت‌های اجتماعی امکان شکل‌گیری شهر‌ها بسیار دشوار است، افزود: معماری ایرانی اسلامی باید  نقش به‌سزایی در تفکر جامعه برجای گذارد برای مثال در ساخت مصلای بزرگ شهر صدرا استفاده از طراحی نوین با رعایت اصول معماری مذهبی یکی از افتخارات این شهر است.

با حمایت صورت گرفته در قالب توسعه سیستم حمل و نقل ریلی به‌ ویژه اتصال صدرا به شیراز از طریق مترو، حمل و نقل جاده‌ای در صدرا تسریع می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اختصاص زمین با کیفیت  برای تامین و ساخت مسکن از دیگر اهداف شرکت عمران و توسعه است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه، استاندار فارس نیز طی سخنانی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های شهر جدید صدرا در این راستا خبر داد.

عنایت الله رحیمی اظهار داشت: با بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی در شهر جدید صدرا ، روز به روز شاهد رشد، تعالی، تکامل و سرعت در اجرای زیرساخت‌های این شهر جدید هستیم.

وی بیان کرد: ‌طی دو سه سال اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در فضا‌های آموزشی، فرهنگی، حمل و نقل درون و برون شهری  و نیز تعمیم و تعریض محور‌های منتهی به آن انجام شده است.

استاندار فارس، افزود: احداث محور شیراز به سمت باجگاه (بزرگراه شهید قاسم سلیمانی) سبب خروج شهر صدرا از بن بست شده و نیز احداث ورودی دوم به شکل آزاد‌ راه  شیراز اصفهان که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد از دیگر فعالیت‌های مهم در این شهر است.

احداث محور شیراز به سمت باجگاه (بزرگراه شهید قاسم سلیمانی) سبب خروج شهر صدرا از بن‌بست شده و نیز احداث ورودی دوم به شکل آزاد‌راه  شیراز-اصفهان که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد از دیگر فعالیت‌های مهم در شهر صدرا است

استاندار فارس تصریح کرد: با توسعه فرهنگی به‌ عنوان یکی از پایه‌های اصلی توسعه  در شهر صدرا  فعالیت‌های فرهنگی  و هنری  فرهیختگان در این شهر اجرا می‌شود.

رحیمی بیان داشت: نسخه تجدیدنظر طرح تفصیلی شهر صدرا از دیگر فعالیت‌های تاثیر‌گذاری است که با ابلاغ این طرح جدید دستگاه‌های اجرایی وظایف و خدمات‌شان را در این شهر بیش از گذشته ارائه خواهند داد.

وی  در مورد ارتقاء جایگاه سیاسی  و اداری شهر صدرا نیز اظهار داشت:  در صورت تصمیم‌گیری نهایی وزارت کشور،  نمایندگان دولت در این شهر مستقر می‌شوند.

شهر صدرا نیازمند توجه جدی مسئولان است

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر جدید صدرا نیز در این آیین شهر صدرا را به لحاظ جمعیتی به‌ عنوان دومین شهر در شهرستان شیراز نیازمند توجه جدی از سوی مسئولان دانست و اظهار داشت: رونق این شهر جدید در گرو جبران کم و کاستی‌هایی است که از دولت‌های گذشته بر جای مانده است.

خلیل حاجی پور گفت: بهره‌برداری از  مجموعه ورزشی چندمنظوره با ظرفیت دو هزار نفر، احداث چهار پارک و فضای سبز از فعالیت‌های عمرانی است که در این شهر اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح فرهنگ سرای قرآن و مجتمع قرآنی امام حسین(ع) و کتابخانه شهدای سلامت فاز دو شهر صدرا در سه طبقه شامل مسجد، دارالقرآن، کتابخانه، سالن مطالعه و کلاس درس در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع و زیربنای دو هزار و ۸۳ متر مربع با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شرکت عمران شهر جدید صدرا است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا در ادامه همچنین  از احداث مجتمع پلیس‌های تخصصی شهر جدید صدرا، کتابخانه مرکزی با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۵۰ متر مربع و زیربنای دو هزار و ۵۴۵ متر مربع از دیگر پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

افتتاح فرهنگ‌سرای قرآن و مجتمع قرآنی امام حسین(ع) همچنین کتابخانه شهدای سلامت فاز دو شهر صدرا بخشی از اقدامات فرهنگی شرکت عمران شهر جدید صدرا است

حاجی پور اضافه کرد: مصلای بزرگ صدرا نیز در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۲۹۳ متر مربع  و ۱۷ هزار و ۳۳ متر مربع زیربنا و اعتبار ۷۴۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های در دست احداث  در این شهر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا پایان سال شاهد اجرایی شدن چندین پروژه بزرگ دیگر خواهیم بود،‌ افزود: بزرگراه قره پیری با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان، اتصال آزادراه شیراز - اصفهان به صدرا با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان، پارک ۵۵ هکتاری با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان و تصفیه خانه غرب صدرا با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از جمله این پروژه‌ها است.

شهر جدید صدرا؛ مجموعه‌ای امن جهت سکونت

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، شهر صدرا را  شهری قابل سکونت و امن بر شمرد و بیان داشت: ورود شرکت عمران صدرا در توسعه زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی را باید به فال نیک گرفت.

جعفر قادری اظهار داشت: با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز تلاش‌هایی که در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی، اداری و خدماتی انجام شده شاهد اتفاقات خوبی در این شهر هستیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول