اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آمادگی معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری برای آگاهی خانواده‌ها در‌ ایمنی حمل و نقل

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حمل و نقل بخش مهمی از زندگی خانواده‌ها را تشکیل داده است، در این راستا آموزش و آگاهی در موضوعاتی نظیر ایمنی، محیط‌زیست، آلودگی هوا و رانندگی ایمن، مهم است که ما در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنیم.

آمادگی معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری برای آگاهی خانواده‌ها در‌ ایمنی حمل و نقل

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار امروز در مراسم روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی و آئین آغاز به کار پویش اجتماعی بانوبان، اظهار داشت: امروز حمل و نقل بخش مهمی از زندگی خانواده‌ها را تشکیل داده است، در این راستا ارتقابخشی، آموزش و آگاهی در موضوعاتی نظیر ایمنی، محیط‌زیست، آلودگی هوا و رانندگی ایمن، مهم است و در این پویش ضروری، مشارکت همه دستگاه‌ها لازم است. 

وی افزود: ما هم در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حمایت از ارتقای سطح آگاهی، شناخت و مهارت‌ها در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنیم. 

ابتکار ادامه داد: ضرورت دارد در مورد رانندگی و چگونگی استفاده از خودرو، سبک زندگی را اصلاح کنیم. اغلب خانواده‌های ایرانی دارای خودرو هستند و جوانان هم پس از رسیدن به سن قانونی به خودرو دسترسی دارند، بنابراین استفاده صحیح از خودرو مهم است. البته در این حوزه آموزش و پرورش هم کارهایی کرده است، اما در حوزه آموزش عالی کارهای کمتری دیده‌ایم. 

وی اظهار کرد: توجه سازمان‌های مردم‌نهاد به موضوع آموزش و آگاهی‌بخشی در حوزه ایمنی حمل و نقل ارزشمند است. ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم، بتوانیم وسایل آموزشی مرتبط با این موضوعات را ارائه دهیم. 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد باید در این حوزه حساس باشند. این موضوع از زاویه روانشناختی نیز نیاز به توجه و پیگیری دارد. 

ابتکار افزود: انتظار داریم متقابلاً در مسئله خانواده هم وزارت راه و شهرسازی توجه کافی داشته باشد. به هر حال این وزارتخانه مسئولیتی فراگیر دارد.

وی گفت: ما در ستاد ملی خانواده شاخص‌های خانواده را تبیین کرده‌ایم و حمایت از خانواده یکی از رویکردهای مهم دولت است. 

وی تأکید کرد: توجه دادن به بحث خانواده و سیاست‌های خانواده در حوزه حمل و نقل هم اهمیت دارد. به تازگی مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشتم که درباره سیاست‌های دوستدار خانواده در حوزه حمل و نقل و شهرسازی است تا این سیاست‌ها را تکمیل کنند. 

وی افزود: باید سعی شود در قالب تکالیف مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی حمایت از خانواده و همچنین سیاست‌های رئیس‌جمهور در حمایت از  خانواده شاخص‌هایی داشته باشیم که ما شاخص هم داریم و کلی‌گویی نمی‌کنیم و هر بخش باید براساس شاخص‌های توانمند، سیاست‌های دوستدار خانواده را حداکثر تا پایان سال داشته باشد. این رویکرد مهم است و توجه به اهمیت خانواده در فرهنگ دینی و اسلامی ما است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول