اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

چرا تامین اجتماعی همدان در این شرایط خاص فاقد مدیر است؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه چرا تامین اجتماعی همدان در این شرایط خاص بدون مدیر اداره شود گفت: باید سریعتر نسبت به انتصاب مدیری توانمند و دغدغه‌مند اقدام شود.

چرا تامین اجتماعی همدان در این شرایط خاص فاقد مدیر است؟

چنگیز اصلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با ابراز گلایه‌مندی از وضعیت مدیریت تامین اجتماعی در استان اظهار کرد: در گذشته سنت بر این بود قبل از اینکه مدیر دستگاهی تغییر کند، نظری بخواهند و قبل از اینکه سکاندار از داخل کشتی خارج شود، اطلاعی دهند!

وی با بیان اینکه بر اساس سبقه سازمانی و قواعد تعریفی داشتیم تا افرادی را معرفی کنند و بگویند چه کسی می‌رود و چه کسی می‌آید افزود: در حال حاضر مدیریت تامین اجتماعی استان در بخش بیمه و درمان سه ماه با سرپرست اداره می‌شود که زیبنده نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه عامل این اتفاق را تهران می‌دانیم چون استاندار نقشی در این زمینه نداشته و اتفاقا پیگیر حل مشکل نیز هست گفت: در این ۳۲ سالی که در خانه کارگر فعال هستم ندیده بودم سازمان تامین اجتماعی قریب به سه ماه بدون مدیر بماند!.

وی گفت: با توجه به وضعیت حاکم بر جهان و بیماری کرونا، انتظار داریم مجموعه مدیریت درمان با سرپرست اداره نشود، این اتفاق را هم از چشم مدیرعامل تامین اجتماعی و مدیریت درمان می‌بینم، مگر قحط‌الرجال است؟ چه اتفاقی افتاده که این مجموعه در این مدت بدون مدیر اداره می‌شود؟

اصلانی با بیان اینکه در استان همدان ۷۳۰ هزار نفر از این سازمان خدمت دریافت می‌کنند افزود: در دستگاهی چون تامین اجتماعی که هم وصولی دارد و هم در حفظ اموال بیمه‌شدگان نقش مهمی دارد نباید مجموعه با این شرایط اداره شود.

وی ادامه داد: ما از این مسئله گلایه‌مندیم و امیدواریم مدیریت کلان کشور در سازمان تامین اجتماعی به این مسئله توجه کند، این سازمان عریض و طویل در بخش درمان با این حساسیت و شرایط حاکم بر جامعه و کرونا نباید با سرپرست اداره شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه در شرایط فعلی کرونا کارخانه‌ها مشکل دارند و بخش خدمات ما به علت تصمیمات روزانه ستاد مقابله با کرونا، نیروی کار از دست می‌دهد و کارگران با مشکلاتی مواجه هستند گفت: گرفتاری‌های بیماری را هم داریم و باید سازمان تامین اجتماعی تدابیر خوبی در این زمینه بیاندیشد.

وی عنوان کرد: اگر تنها مدیریت تامین اجتماعی درگیر این مشکل بود اضطراب نداشتیم و می‌گفتیم حداقل مدیرکل هست و مدیر درمان هم بعدا منصوب می‌شود اما هر دو اداره بدون مدیر هستند که نباید این طور باشد.

اصلانی با اشاره به پیشنهاد چند گزینه‌ مناسب به استاندار برای دو اداره و در نهایت تبعیت از گزینه انتخابی برای تصدی امور گفت: ما از دل سازمان پیشنهاداتی را برای مدیریت دو بخش بیمه و درمان تامین اجتماعی در استان داده‌ایم، ما تأکید بر فرد خاصی نداریم و ملاک ما توانمندی برای مدیریت امور و داشتن جسارت است.

وی با بیان اینکه مردم از بخش تامین اجتماعی انتظاراتی دارند زیرا این مجموعه امانت‌دار کارفرما، بیمه‌شده، مستمربگیر و بازنشسته‌هاست گفت: با این شرایط حاکم بر جامعه و وضعیت صنعت، تولید و خصوصا در بخش خدمات باید مدیریت بهتری را شاهد باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان تأکید کرد: در این شرایط جامعه باید به بخش بیمه بیکاری توجه شود چون با تعطیلی برخی از مشاغل، نیاز به حداقل حمایت‌‌ها از جامعه کارگری داریم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول