اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرماندار جمهوری‌خواهِ اوهایو: ترامپ روند انتقال قدرت را شروع کند

فرماندار جمهوری‌خواه ایالت اوهایو از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد درکنار پیگیری شکایات انتخاباتی، روند انتقال قدرت به رقیب دموکرات خود را آغاز کند.

فرماندار جمهوری‌خواهِ اوهایو: ترامپ روند انتقال قدرت را شروع کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک دیواین» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت اوهایو از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد روند انتقال قدرت را شروع کند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، دیواین در مصاحبه‌ای گفت، ترامپ باید در کنار رسیدگی به شکایات انتخاباتی، اجازه دهد روند انتقال قدرت به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و پیروز احتمالی انتخابات شروع شود.

فرماندار اوهایو افزود: «ما باید به نظامی قضایی و نظام انتخاباتی کشورمان ایمان داشته باشیم. من یقیناً یکی از حامیان رئیس جمهور هستم و خواهم ماند و رئیس جمهور کاملاً حق دارد به دادگاه مراجعه کند، کاملاً حق دارد هرگونه شواهدی که دارد ارائه کند و کسی نباید مانع آن شده یا چنین کاری را غیرقانونی تلقی کند».

او درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفت: «روشن است که بر اساس آنچه در حال حاضر اطلاع داریم، جو بایدن رئیس جمهور منتخب است و به خاطر [منافع] کشور شروع روند عادی انتقال قدرت حائز اهمیت است».

او در ادامه گفت: «رئیس جمهور می‌تواند مسیر خودش، مسیر قانونی‌اش را ادامه دهد، ما باید به این مسئله احترام بگذاریم اما باید این روند (انتقال قدرت) را نیز شروع کنیم».

«لَری هوگِن»، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت «مریلند» نیز هفته گذشته گفته بود: «فکر می‌کنم در بحبوحه این بیماری همه‌گیر، این فروپاشی اقتصادی و مرگ مردم در سراسر کشور، واقعاً خطر‌ناک است که ندانیم آیا انتقال قدرتی در کار خواهد بود؟»

بر اساس برآورد خبرگزاری رویترز، تا روز ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) که بایدن احتمالا به قدرت می‌رسد بیش از دو ماه باقی مانده و با توجه به روند ابتلا به کرونا در آمریکا، تا آن تاریخ بیش از ۸ میلیون آمریکایی دیگر به کرونا مبتلا خواهند شد و تعداد قربانیان نیز ۷۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

روز گذشته (یکشنبه) دولت انتقالی بایدن درخصوص ممانعت کاخ سفید از شروع روند انتقال قدرت و اعمال تدابیر لازم در مقابله با ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر، «جان کِلی» رئیس پیشین کارکنان کاخ سفید هشدار داده است تعلل در انتقال قدرت به امنیت‌ ملی آمریکا آسیب می‌زند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول