اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اختصاص 3 میلیارد تومان برای مناسب‌سازی کمپ بازتوانی بندرعباس

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر و سردار مومنی، مبلغ سه میلیارد تومان از ناحیه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و یک میلیارد تومان هم از شهرداری بندرعباس برای مناسب سازی کمپ بازتوانی بندرعباس اختصاص یافته است.

اختصاص 3 میلیارد تومان برای مناسب‌سازی کمپ بازتوانی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سعید ناجی در بازدید از مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر مهر ایرانیان اظهار کرد: یکی از الزامات ساماندهی محیط شهری، توجه داشتن به ناهنجاری‌هایی است که ممکن است در پی بروز مسائل گوناگون در جامعه رخ دهد و اعتیاد یکی از آنها است.

وی با بیان این که ساماندهی معتادان متجاهر که پراکندگی آنها در سطح جامعه ممکن است سبب نگرانی روح و روان جامعه و بروز ناامنی روانی و اجتماعی شود، یکی از کارویژه‌ها در این زمینه است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 99 کارهای خوب و فعالیت‌های ویژه‌ای در این حوزه صورت گرفته است که متعقدیم با توجه به شیوع بیماری کرونا می‌بایست تداوم هرچه جدی‌تری نیز داشته باشد.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری هرمزگان اضافه کرد: شناسایی دقیق افراد متجاهر و غربالگری درست آنها جهت معرفی به کمپ‌های مخصوص یکی از الزامات و البته از مشکلات این بخش است که گاه با سخت شدن روند غربالگری‌ها، بر میزان تجمع آنان در کمپ‌ها بخصوص در فصول خاص سال افزوده و امکان ارائه مطلوب‌ خدمات به آنان را نیز سلب می‌کند.

ناجی به وجود هر دو نوع کمپ ماده 15 و ماده 16 در استان اشاره و گفت: کمپ‌های ماده 15 برای نگهداری وبازتوانی افراد خودمعرف است و کمپ‌های ماده 16 برای افراد متجاهر تدارک دیده شده‌اند که اغلب در بازه زمانی یک ساله، مجموعه خدمات بازتوانی و مهارت آموزی و درمانی در قبال افراد انجام می‌گیرد تا افراد بتوانند با شرایط مطلوبی به جامعه بازگردند و با مهارتی که می‌آموزند، شغل مناسبی نیز در اختیار بگیرند.

وی به ساخت کمپ ماده 16 توسط بهزیستی هرمزگان اشاره و از پیشرفت فعالیت عمرانی مرتبط با آن ابراز رضایت کرد و بیان داشت: این امر با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر و سردار مومنی در استان انجام شد که باعث تعلق اعتبار ویژه‌ای به این کار شد همچنین مبلغ 3 میلیارد تومان از ناحیه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و یک میلیارد تومان هم از شهرداری بندرعباس مصوب شد که به این کار تخصیص داده شود.

سعید ناجی با بیان اینکه به علت شرایط آب و هوایی استان هرمزگان، خیلی از معتادان استان های همجوار تمایل دارند که در فصل سرما به این استان بیایند و دوره درمان خود را اینجا بگذرانند، افزود: هم اکنون ۲۴۰ نفر در کمپ ماده ۱۶ هستند اما به علت تشخیص سخت معتادان متجاهر و بازگشت دوباره برخی از آنان بعد از درمان، تعداد آمار واقعی بیشتر از این است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول