اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هفته بسیج در سمنان| از ایجاد اشتغال تا درمان رایگان بیماران نیازمند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج، از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و درمان رایگان بیماران نیازمند توسط پزشکان خیر خبر داد.

هفته بسیج در سمنان| از ایجاد اشتغال تا درمان رایگان بیماران نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمد امامی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای ۱۷۴ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده که ۴۱ عنوان آن شاخص است.

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد، افزود: به مناسبت هفته بسیج در بخش جهاد فرهنگی نصب ۱۸۰ تابلوی شهدا در شهرستان سمنان با همکاری شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان ادامه داد: رونمایی از تمثال چهار شهید مدافع حرم ازجمله شهید حمزه، شهید دانشگر، شهید قنبری و شهید طحان همز‌مان با هفته بسیج در سمنان انجام می‌شود.

امامی تصریح کرد: تجلیل از رزمندگان نیز قرار است، به تعداد محدود در دفتر آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان انجام شود.

اجرای ۲ طرح اشتغال‌زایی بسیج در سمنان

وی با بیان اینکه فضاسازی هفته بسیج با کمک سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، سپاه و ... به‌صورت مناسب انجام می‌شود، افزود: در عرصه جهاد اقتصادی و محرومیت‌زدایی دو طرح اشتغال‌زایی در سمنان اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان ادامه داد: در قالب یکی از این طرح‌های اشتغال‌زایی، امکانات بافت فرش و بافته‌‌های صنایع‌دستی در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد تا بتوانند برای خود شغلی داشته باشند و درآمد کسب کنند؛ تاکنون ۴۰ تا ۵۰ دار قالی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

امامی گفت: در قالب طرح دوم، اقتصاد دیجیتالی مدنظر است که آموزش‌های لازم در فضای مجازی به جوانان داده می‌شود تا پای کار بیایند و درنهایت به کسب درآمد برسند و حدود ۵۰۰ نفر در این قالب آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: در عرصه محرومیت‌زدایی نیز هر پایگاه بسیج یک خدمت را هدف‌گذاری کرده و هرجایی که محله‌ها به کمک نیاز داشته باشند، گروه‌های جهادی به وجود می‌آورند و مشکل موردنظر را رفع می‌کنند.

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سمنان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان بیان کرد: همچنین تهیه و توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی هدف‌گذاری شده است که با همکاری مراکز نیکوکاری، هیأت‌ها و پایگاه‌های بسیج در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

امامی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد تومان شامل اقلام خوراکی، گوشت قربانی، تبلت، گوشی و ... و کمک‌های نقدی جمع‌آوری و تحویل نیازمندان شهرستان سمنان شده است.

وی با اشاره به فعالیت گشت‌های رضویون در سمنان، عنوان کرد: برای توسعه امنیت در محله‌ها هر شب نیروهای گشت حضور دارند؛ در این هفته رزمایش گشت‌های رضویون نیز برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان با اشاره به اقدامات بسیج در عرصه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: هشت محله در این شهرستان شناسایی شده که آسیب در آنها بیشتر است و پایگاه‌های بسیج در این محله‌های اسلامی فعالیت دارند.

امامی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این پایگاه‌ها انجام شده و در این محله‌ها اقداماتی همچون خدمات روانشناسی، مشاوره و ... ارائه می‌شود و خانواده‌هایی که مشکل خاصی دارند، شناسایی می‌شوند؛ در هفته بسیج نیز اقدامات ویژه‌ای در این راستا انجام می‌شود.

وی از اجرای طرح «لبیک» در سمنان خبر داد و گفت: طی تفاهم صورت‌گرفته بین بسیج با بخش بهداشت و درمان، طرح منزل به منزل انجام می‌شود تا بتوانیم کمک‌هایی در زمینه شناسایی بیماران و ... داشته باشیم.

همکاری ۱۵ طلبه بسیجی در بیمارستان سمنان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۵ نفر از نیروهای طلبه بسیجی در بیمارستان در حال همکاری هستند و در سطح شهر هم ۱۰۰ نفر از بانوان و مردان بسیجی فعالیت دارند و تعدادی هم در مراکز بهداشت کمک می‌کنند؛ تعداد داوطلبان برای حضور در بیمارستان بیشتر از نیاز است که به‌مرور افراد جایگزین می‌شوند.

امامی اضافه کرد: برای دفع بلا دو ختم صلوات و زیارت عاشورا در نظر گرفته شد و هر شب ساعت هشت توسل به امام هشتم (ع) در پایگاه‌های بسیج مساجد سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تقدیر از نخبگان بسیجی در برنامه قرار دارد، افزود: هم‌زمان با هفته بسیج افتتاح دو پایگاه مقاومت بسیج در برنامه است که پایگاه شهید دانشگر و پایگاه حضرت آمنه در مسجد الغدیر سمنان افتتاح می‌شود.

ویزیت و درمان رایگان بیماران نیازمند توسط پزشکان خیر سمنانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان ارتباط خوبی با پزشکان برقرار شده و تعدادی از پزشکان سهمیه‌ای در نظر گرفته‌اند که ماهانه حدود پنج تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند را به آنها معرفی کنیم تا به‌صورت رایگان ویزیت و درمان شوند.

امامی با بیان اینکه در هفته بسیج ویزیت رایگان مراکز درمانی سپاه و بسیج هم انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین در این هفته، تیم‌های دامپزشکی به روستاها اعزام می‌شوند و دام و احشام افراد نیازمند را معاینه و درمان می‌کنند؛ این اقدام با مشارکت بسیج مهندسان کشاورزی، کمیته امداد و دامپزشکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج کارنامه درخشانی دارد و اقداماتش برگرفته از اخلاص است، گفت: بسیجیان همواره ایمان به خدا، پیروی از ولایت فقیه و وحدت کلمه را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌ها پیشگام است، ادامه داد: در روزهای ابتدایی اسفندماه برای مقابله با ویروس کرونا بسیج پای کار آمد و برای کمک به غربالگری و ضدعفونی معابر و در بیمارستان‌ها نقش ویژه‌ای داشت و برای کمک به پزشکان، پرستاران و مدافعان سلامت به میدان عمل وارد شد و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

امامی اظهار کرد: در قالب برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه بسیج کمک‌های ویژه‌ای انجام داد و کمک‌ها ازجمله بسته‌های معیشتی، جهیزیه، لوازم‌التحریر، تبلت و گوشی همراه برای نیازمندان تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه بسیج عرصه‌های مختلفی را برای کار خود تعریف کرده است، تصریح کرد: بسیج در عرصه جهاد فرهنگی، جهاد اقتصادی و محرومیت‌زدایی، بخش امنیتی و اطلاعاتی فعالیت دارد و در بخش جهاد علمی با تشکیل هسته‌های علمی نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان بیان کرد: همچنین بسیج در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر و طلاق نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول