اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کودکان کار در تیررس کرونا/ لزوم توجه نهادهای حمایتی کهگیلویه و بویراحمد از کودکان کار

کودکان از کرونا در امان نیستند که می‌طلبد دستگاه‌های حمایتی کودکان کار را بیش از هر زمان دیگری دریابند.

کودکان کار در تیررس کرونا/ لزوم توجه نهادهای حمایتی کهگیلویه و بویراحمد از کودکان کار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در این روزهای خطرناک کرونایی و سرمای هوا با وزنه‌ای در پیاده‌روی نشسته و یا سر چهار راه‌ها دسته گل می‌فروشند، اسپند دود می‌کنند یا در حال تمیز کردن شیشه‌ خودروها  هستند که البته به مزاج برخی رانندگان خوش نمی‌آید و گاها این کار به درگیری لفظی می‌انجامد.

کودکان کار را می‌گویم بچه‌هایی که یا بر حسب عادت یا نیاز خانواده در میان شلوغی و آلودگی شهر با ترازویی، سنگینی وزن دیگران را می‌سنجند یا بدون ماسک در چهار راه‌ها کار می‌کنند.

ماه‌ها است در شرایط سخت و برزخ خطرناکی به‌نام کرونا قرار گرفته‌ایم و امیدواریم با تنها دارو و نسخه رهایی از کرونا که همان زدن ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است این ویروس را شکست دهیم که تاکنون موفق نبودیم و این جنگ نابرابر کماکان ادامه دارد.

کرونا جنگ نابرابری است ویروس منحوس و موذی که هر روز ابعاد تازه‌ای از آن کشف می‌شود و بنا به گفته پزشکان و مسئولان حالا حالا باید با این ویروس چغر زندگی کنیم.

 طبق آمار نیم میلیون کودک در آمریکا به کرونا مبتلا شدند و تعدادی هم براثر این بیماری فوت کرده‌اند. پس این یعنی کودکان و نوجوانان از این ویروس مصون نیستند اما کودکان کار و خانواده‌هایشان در شهر یاسوج یا این موضوع را نمی‌دانند یا می‌دانند و به خیال خود فکر می‌کنند کرونا به سراغ فرزندانشان نمی‌رود.

کودکان کار شهر یاسوج در روزهای سخت کرونا و سرد پاییز بدون ماسک و حتی پروتکل‌های بهداشتی در شهر هستند و هیچ تعطیلی را شامل خود نمی‌دانند.

انتظار می‌رود مسئولان و متولیان  در نهادهای حمایتی با درک درستی از نیازمندی‌ها، کودکان کار را از سطح خیابان و شهر به خانه ببرند تا درگیر و دچار بیماری خطرناکی به نام کرونا نشوند.

ما هم در خبرگزاری فارس منتظر اقدام متولیان در بهزیستی، شهرداری یاسوج و کمیته امداد حضرت امام(ره) هستیم که فرزندانمان از خطرهای این روزهای سخت در امان باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول