اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پاسخ «حق‌شناس» به ابهامات طرح محدودیت مشاغل و تردد در گلستان

استاندار گلستان به ابهامات طرح محدودیت مشاغل و تردد خودروها در گلستان پاسخ داد و گفت: تمام هدف این طرح کاهش ترددها و انقطاع شیوع ویروس کرونا است.

پاسخ «حق‌شناس» به ابهامات طرح محدودیت مشاغل و تردد در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز گلستان در خصوص جزئیات و ابهامات اجرای طرح محدودیت تردد و فعالیت اصناف در گلستان اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و میزان مرگ ناشی از کرونا در استان طی روزهای گذشته دو رقمی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، بندرترکمن، آق‌قلا و کلاله در وضعیت قرمز هستند، رامیان زرد و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: اصل اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد برای کاهش تردد مردم و تلاش برای انقطاع انتشار ویروس کرونا است و در همین راستا در شهرهای قرمز فقط فعالیت گروه شغلی یک مجاز است و فعالیت تمامی گروه‌های شغلی دو، سه و چهار ممنوع است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مساجد در شهرهای قرمز دو هفته به صورت کامل تعطیل است و هرگونه تجمعی که باعث شیوع ویروس کرونا شود، ممنوع خواهد بود.

حق‌شناس بیان کرد: در شهرهای قرمز مدارس و دانشگاه‌ها به طور کامل تعطیل است و در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی یک و دو و در شهرهای زرد تنها گروه شغلی چهار فعالیتشان ممنوع است.

وی اضافه کرد: در شهرهای قرمز حضور کارکنان در محل کار حداکثر باید یک سوم نیروها باشد و بیش از دو سوم کارکنان باید فعالیت دورکاری انجام دهند.

* تردد خودروهای غیربومی در استان و بومی در سایر شهرها ممنوع

استاندار گلستان در خصوص ممنوعیت تردد در جاده‌های استان و لزوم حضور کارکنان برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان در محل کار گفت: اصل بر این است که تردد تمامی خودروهای با پلاک غیربومی استان گلستان در تمامی نقاط استان و تردد خودروهای غیربومی شهرهای استان در شهرهای دیگر ممنوع است و بدون استثناء این خودروها جریمه خواهد شد.

حق‌شناس گفت: مگر آنکه مدیر دستگاه در مکاتبه با پلیس راهور ضرورت تردد و حضور این خودرو را اعلام کند که پس از پایان دو هفته جرائم با مکاتبه‌های انجام شده تطبیق داده شده و اصلاح می‌شود.

وی در خصوص نحوه رسیدگی برای حذف جرائم تاکید کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به فرمانداری‌ها ندارد و مدیران دستگاه‌ها به صورت مستقیم می‌توانند با پلیس راهور استان یا شهرستان خود مکاتبه کرده و شماره پلاک خودروهای تحت امر را اعلام کنند.

استاندار گلستان درباره خودروی بیمارانی که بر حسب ضرورت در ساعات ممنوعیت تردد یا شهرهای غیربومی تردد می‌کنند، تصریح کرد: برای مثال فردی به ضرورت با خودروی شخصی بیماری را به بیمارستان شهر دیگر منتقل می‌کند که پس از ثبت این واقعه در اورژانس بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند شماره خودرو را به پلیس اعلام کرده تا اصلاح حذف جریمه انجام شود.

حق‌شناس تاکید کرد: براساس گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا بیشتری میزان شیوع ویروس در دورهمی‌های خانوادگی، صف‌های نانوایی و بانک‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: من از مردم تقاضا دارم دورهمی‌ها را تا مدتی ترک کنند و کمترین حضور را در صف‌های نانوایی و بانک‌ها داشته باشند.

* پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به گلستانی‌ها

استاندار گلستان در خصوص حمایت‌های لازم از اصناف و مشاغل آسیب‌دیده از این تعطیلی‌ها گفت: در طرح گذشته نیز دولت خدمات خوبی را در نظر گرفت و در استان گلستان ۱۱ هزار نفر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

حق‌شناس گفت: هیچ یک از بنگاه‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی در استان تعطیل نیست و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وی درباره احتمال تمدید طرح بیان کرد: اگر مردم رعایت نکنند و کاهش آمارها اتفاق نیافتد طرح تمدید می‌شود.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول