اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بسیجی کم سن و سال دیروز و کارآفرین امروز!/از جبهه‌ جنگ نظامی تا جبهه جنگ اقتصادی!

سجاد مقدمی رزمنده هشت سال دفاع مقدس از استان زنجان با پایان جنگ، این‌بار در جبهه جنگ اقتصادی حضور یافته و برای مقابله با دشمن آستین بالا زده است.

بسیجی کم سن و سال دیروز و کارآفرین امروز!/از جبهه‌ جنگ نظامی تا جبهه جنگ اقتصادی!

خبرگزاری فارس زنجان ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: تاریخ ایران اسلامی پس از پیروزی بر رژیم طاغوت سال‌های پر فراز و نشیبی را سپری کرده است، حمله دشمن به خاک مقدس کشورمان یکی از این حوادث بود که موجب شد تا همه اقشار جامعه در کنار هم برای مقابله در برابر دشمن گرد هم جمع شده و زیر پرچم جمهوری اسلامی برای حفظ خاک جان خود را فدا کنند.

جنگ که تمام شد دشمن از مقابله با ایران اسلامی بازنایستاد و این بار جنگ را به میدان جنگ فرهنگی و اقتصادی کشاند، رزمندگان بازگشته و سایر علاقه‌مندان به نظام هر کدام در یک عرصه از علمی و فرهنگی تا اقتصادی فعالیت برای سربلندی ایران اسلامی گام وارد گود شدند.

یکی از این عرصه‌ها، میدان جنگ اقتصادی بود چرا که دشمن در سال‌های پس از انقلاب سعی کرد با تضعیف بنیه اقتصادی کشور را وابسته کرده و قدرت را از ایران سلب کند، همین موضوع موجب شد تا بسیاری از رزمندگان پس از بازگشت از جبهه‌های جنگ این‌بار مقابله با دشمن را در میدانی متفاوت سپری کنند.

سجاد مقدمی یکی از این رزمندگان است که پس از بازگشت از جبهه نبرد، تولید و سازندگی را آغاز کرده و حالا یکی از واحدهای تولیدی نخ استان زنجان را با چن نیرو دارد تا هم کمکی به چرخه تولید کند و هم سبب روزی رساندن به چند خانواده شود، این بسیجی توانمند برای ما از خاطرات جبهه و کار در عرصه اقتصادی صحبت می‌کند.

فارس: آقای مقدمی خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید که در چه سالی در جبهه‌های جنگ حضور داشتید؟

بسیجی فعال در حوزه اقتصاد در استان زنجان: سجاد مقدمی هستم متولد ۱۳۴۹ در سالهای ۶۴ تا ۶۶ در جبهه مقابله با دشمنان حضور داشتم و یکی از کم سن و سال‌ترین رزمندگان آن دوره بودم، سال ۶۷ مدرک تحصیلی دیپلم خود را دریافت کردم و به سربازی اعزام شدم. ولی با ادغام ژاندارمری و شهربانی از این مجموعه جدا شدم و کار خود را راه انداختم.

فارس: از چه زمانی فعالیت در حوزه اقتصادی را آغاز کرده و در مورد فعالیت اقتصادی خودتون بفرمایید این که چه انگیزه‌ای باعث شد که در این عرصه فعالیت کنید و حالا چقدر خودتان را در این عرصه موفق می‌دانید؟

سجاد مقدمی: فعالیت اقتصادی خود را از دهه ۶۰ آغاز کردم و در سال ۸۴ به عنوان رئیس اتحادیه تزئینات، موکت انتخاب شدم و تولید نخ را در واحد تولیدی خود انجام می‌دهم که علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به کشورهای آذربایجان و افغانستان نیز صادرات دارم.

فعالیت این واحد تولیدی با عنوان شرکت اتحاد در شهرک صنعتی اشراق زنجان این روزها برای 16 نفر اشتغالزایی کرده است.

فارس: تاکنون برای موفقیت خودتون از حمایت‌های بخش دولتی بهره گرفتید؟

مقدمی: بنده در ۸ سال گذشته به هیچ وجه حمایتی از دولت نداشتم بلکه دولت در مسیر اقتصادی برای تولیدکنندگان سنگ‌اندازی هم کرده است.

فارس: چرا باید در فعالیت‌های اقتصادی حضور پیدا کرد و چقدر جنگ اقتصادی و به عنوان یک جنگ تحمیل شده به ایران قبول دارید؟

مقدمی: جنگ اقتصادی پس از جنگ تحمیلی در کشور آغاز شده است و باید همه دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام وارد گود شده و در جنگ اقتصادی سهیم باشند امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر، تجار و کاسبان را سربازان اقتصادی معرفی می‌کنند. اما این دیدگاه در ایران وجود ندارد به نحوی که طی سال ۹۳ تا ۹۵ واحد تولیدی بنده به صورت کامل تعطیل شد. علت تعطیلی نبود مواد اولیه برای فعالیت واحد تولیدی بنده بود در حالی که مواد اولیه تولید نخ ماده پتروشیمی است که داخل کشور تولید می‌شود اما به خارج صادر و پس از صادرات بار دیگر وارد کشور می‌شود همین موضوع کار تولیدکنندگان را با مشکلات مواجه متعددی مواجه کرده است.

فارس: حمایت مصرف کنندگان از محصولات داخلی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا محصولات ایرانی می‌تواند رقیبی برای کالاهای خارجی باشد؟

تولیدکننده بسیجی: به عنوان یک تولیدکننده می‌گویم که باید برای مصرف کننده کالایی تولید شود که کارایی داشته باشد و نباید انتظار داشت که مصرف کننده سراغ جنس خراب و نامناسب برود در صورتی که کیفیت پایین و قیمت بالا باشد بی شک مصرف کننده سعی می‌کند کالای دیگری را جایگزین آن کند خوشبختانه مردم ایران فوق‌العاده هستند و از تولیدات ایرانی که قابل رقابت با محصولات خارجی است استقبال کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند.

امروز دیگر رقیب خارجی نداریم و کیفیت و قیمت کالاهای داخلی بسیار مناسب است به نحوی که کشورهای همسایه چون آذربایجان و افغانستان نیز برای خرید محصولات ایرانی علاقه نشان می‌دهند.

 فارس: سخن آخر

مقدمی: به عنوان آخرین سخن باید بگویم که همه ما باید وارد عرصه تولید و سازندگی شده و برای پویایی و رشد اقتصاد خود تلاش کنیم و هر یک از اعضای جامعه می‌توانند در این مسیر نقش خود را ایفا کنند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول