اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هدف طرح شهید سلیمانی تغییر وضعیت قرمز قم است

فرماندار قم هدف اصلی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) را مبارزه خانه به خانه با کرونا و تغییر وضعیت قم از وضعیت فعلی قرمز به وضعیت های خفیف تر اعلام کرد.

هدف طرح شهید سلیمانی تغییر وضعیت قرمز قم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی حیدری امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به این که نشست‌های هماهنگی طرح مدیریت جامع تجمع‌ها و ترددها قبل از آغاز این طرح برگزار شده است اظهار کرد: ما همچنان و حداکثر به صورت یک روز در میان، جلسات هماهنگی خود را در قرارگاه مبارزه با کرونا و با حضور مسؤولان مربوطه بویژه معاون دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده ناحیه ویژه سپاه قم به عنوان افرادی که به عضویت این قرارگاه منصوب شده اند ادامه می‌دهیم.

فرمانده قرارگاه اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19 افزود: یکی از برنامه‌های اصلی مبارزه با کرونا، استفاده از ظرفیت بسیج مردمی است که در طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) متجلی شده و به دنبال ایجاد هم افزایی بین مراکز بهداشت و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج است.

فرماندار قم ادامه داد: در این راستا، نشست‌های توجیه نیروهای بسیجی از سوی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان و مسؤولان مرکز بهداشت انجام شده و شهر قم نیز برای پایش سلامتی به 5 منطقه تقسیم شده است.

وی تشکیل برخی کمیته‌ها برای پشتیبانی از مراکز بهداشت استان را اقدام دیگری در این زمینه دانست و اضافه کرد: تلاش دیگر در این راستا، استفاده از ظرفیت خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تأمین و توزیع ماسک، گان، مواد ضد عفونی کننده و همچنین اقلام غذایی در بین محله‌های کمتربرخوردار، خانواده‌های بی بضاعت و همچنین اقشار آسیب پذیر استان است.

حیدری خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) شناسایی بیماران در محله‌ها و قرنطینه کردن آنان در خانه‌های خود و البته توزیع داروهای تجویزی از سوی مراکز ذیربط در بین این بیماران است.

وی افزود: طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) در حال حاضر در محله‌های مختلف قم فعال است و در ادامه به صورت خانه به خانه دنبال خواهد شد.

فرماندار قم با تشکر از فعالیت 90 پایگاه بهداشت استان و همچنین 300 پایگاه بسیج در این طرح بیان کرد: اتکای اصلی این طرح بر همیاری و همکاری مردم استوار است و امیدواریم با رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و تداوم این طرح محله محور بتوانیم وضعیت قم را از شرایط قرمز فعلی به وضعیت نارنجی و یا زرد و حتی وضعیت سفید برسانیم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول