اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت «گرمای مهربانی»/ اینجا بسیجیان برای محرومان شال و کلاه می‌بافند

پویش «گرمای مهربانی» به همت بسیجیان سرخه‌ای به راه افتاده تا بافت شال و کلاه برای محرومان با توجه به در پیش رو بودن فصل سرد سال انجام شود.

روایت «گرمای مهربانی»/ اینجا بسیجیان برای محرومان شال و کلاه می‌بافند

خبرگزاری فارس- لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: سرهنگ مرتضی عبداللهی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: پویش «گرمای مهربانی»، برنامه بافت کلاه و شال است که با توجه به در پیش رو بودن فصل سرد سال اجرا و خود بخشی از رزمایش مواسات محسوب می‌شود.

عبداللهی افزود: تجلیل از کادر درمان به‌صورت ویژه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است؛ باید در مقابله با ویروس منحوس کرونا، به سربازان و افسران خط مقدم مقابله با کرونا خداقوت گفت.

او اضافه کرد: باید به همه اعضای کادر درمان و جهادگران عرصه سلامت خداقوت ویژه گفت که قریب به 10 ماه با سختی و فشار فراوان مشغول به کار هستند و پایگاه‌های مقاومت در شهرستان سرخه تجلیل از مدافعان سلامت را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به تو از دور سلام

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه افزود: طرحی در قالب دیدار با خانواده معظم شهدا را در نظر داریم و با توجه به دست به گریبان بودن با ویروس منحوس کرونا، اجازه نداده‌ایم تا این ویروس منحوس، صله ارحام خانواده شهدا را از ما بگیرد و این برنامه در قالب طرحی با نام «به تو از دور سلام» و گفت‌وگوی مجازی با خانواده‌های شهدا توسط سپاه شهرستان و پایگاه‌های مقاومت بسیج برنامه‌ریزی شد.

عبداللهی گفت: طرح «سلام مردم، در خدمتیم» در قالب میزهای خدمت توسط بسیج ادارات و سایر بخش‌های بسیج در سال‌های گذشته در ادارات اجرا شده است؛ اما با توجه به اینکه در حال حاضر، امکان ایجاد تجمعات و حضور بین مردم را نداریم، شماره تماسی در نظر گرفته شده است تا در ساعاتی مشخص در طول روز، فرمانده سپاه و بسیج شهرستان در خدمت مردم و شنونده انتقادات و پیشنهادات آن‌ها در حوزه سپاه، بسیج و فعالیت‌های مربوط به آن باشد.

او افزود: گل‌باران مجازی قبور پاک شهدا در قالب پویش «گل برای گل» هم اجرایی و اپلیکیشن و رباتی برای اجرای این پویش در فضای مجازی طراحی شده است که از زیارت قبور شهدا البته با رنگ و بوی مجازی غافل نشویم.

اهدای خون توسط بسیجیان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: طرح اهدای خون توسط بسیجیان در حال پیگیری بوده؛ چراکه یکی از اثرات ویروس کرونا با مضیقه مواجه شدن بانک خون کشور بوده است.

عبداللهی اظهار کرد: اگر مردم در صحنه نباشند، ممکن است در این صحنه نیز با بحران‌هایی مواجه شویم؛ بسیجیان داوطلبانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند در پویش اهدای خون شرکت کنند تا سلامتی سایر هم‌وطنان با این اقدام تضمین شود.

او اضافه کرد: طرحی با عنوان «کار خوب» هم با هدف ایده‌پردازی و طراحی ایده‌های جدید در قالب مسابقه اجرا خواهد شد تا بتوانیم ایده‌ها و طرح‌های خوب را از بین عموم مردم و خصوصاً بسیجیان جمع‌آوری و در راستای اجرای آن‌ها برای آینده بسیج برنامه‌ریزی کنیم.

راه‌اندازی فروشگاه مجازی محصولات اقتصاد مقاومتی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه با تأکید بر اهمیت تولیدات اقتصاد مقاومتی گفت: راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه مجازی محصولات اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

عبداللهی اضافه کرد: در این طرح، محصولات و کالاهای اقتصاد مقاومتی با مشخصات و قیمت در کانال‌ها و ربات‌ها بارگذاری می‌شود و در منظر عموم مردم قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: طرح «هشت شب، هشتِ شب» و «توسل به امام هشتم (ع)» را با هدف معنویت‌افزایی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اجرا خواهیم کرد.

اعزام کاروان‌های سلامت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: اعزام کاروان‌های سلامت و تیم‌های جهادی به مناطق محروم در قالب «پویش سلیمانی‌ها» نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد؛ در این راستا، اکیپ‌های جهادی در قالب‌های مختلف بهداشتی و درمانی برای خدمت‌رسانی اقدام خواهند کرد.

عبداللهی اضافه کرد: طرح «هر پایگاه، یک خدمت» به‌گونه‌ای که هر پایگاه مقاومت یک کار جهادی خدمت‌رسانی را در طول این هفته در منطقه سرزمینی خود برای مردم شهر خود انجام دهد، اجرا شد.

او افزود: طرح «سپاس فرمانده» و تجلیل از فرماندهان اسبق پایگاه‌های مقاومت بسیج از ابتدای تشکیل بسیج در شهرستان و تقدیر از پیشکسوتان، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس را خواهیم داشت؛ البته آغاز این برنامه‌ها از هفته بسیج بود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازی ایستگاه‌های خدمت‌رسانی بسیج

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های ویژه ما «ایستگاه‌های خدمت‌رسانی بسیج» است، گفت: شعار هفته بسیج سال ۹۹ عبارت از «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین» است.

عبداللهی ادامه داد: ایستگاه‌هایی در شهرستان و شهر سرخه در نظر گرفته شده است که در ایستگاه‌ها مواردی چون مسائل بهداشتی، تب‌سنجی و اکسیژن‌سنجی به‌نوعی غربالگری محلی رقم خواهد خورد.

وی اضافه کرد: همچنین در این طرح، برنامه همیاران سلامت را خواهیم داشت و به کمک مجموعه بهداشت و درمان خواهیم رفت و در قالب تیم‌های آمران به معروف و ناهیان منکر سلامت و بهداشت از افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، درخواست اهمیت دادن به مسائل بهداشتی را خواهیم داشت.

توزیع ماسک در میان مردم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه ادامه داد: همچنین به افرادی که در حین تردد از ماسک استفاده نمی‌کنند، ماسک اهدا می‌شود تا همه با هم بتوانیم ویروس منحوس کرونا را شکست دهیم.

عبداللهی گفت: از دیگر قابلیت‌های این ایستگاه‌ها، انجام فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی است. این ایستگاه‌ها در فضای باز برپا خواهند شد و هیچ‌گونه تجمعی در آن شکل نخواهد گرفت و عابران می‌توانند از خدمات آنها بهره‌مند شوند.

او یادآور شد: در راستای اجرای برنامه‌های هفته بسیج، مکانی برای جمع‌آوری کمک‌های رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه در نظر گرفته شده است که امکان جمع‌آوری کمک‌های مردمی را برای ما فراهم می‌سازد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج، طرح «هر پایگاه، ۴۰ بسته معیشتی» است که ۲۰ پایگاه فعال در قالب ۸۰۰ بسته معیشتی آن را برنامه‌ریزی کردند و در روز پنجم آذرماه، بسته‌ها را در اختیار افراد و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در حوزه سرزمینی خود قرار دادند.

اجرای طرح «هر پایگاه، ۴۰ بسته معیشتی» 

عبداللهی با بیان اینکه فرمایشات رهبری را می‌توان به عینه در این برنامه‌ها لمس کرد، گفت: معظم‌له می‌فرمایند بسیج در همه عرصه‌های زندگی گسترده است؛ آن وقتی که نوبت به سازندگی است، بسیج پیشرو است. آن هنگام که نوبت به مددرسانی و خدمت‌رسانی می‌رسد، بسیج پیشرو است. آن وقت که نوبت به تحقیقات بسیار ریز و حساس است؛ نیروهای بسیج در صفوف اول هستند.

او یادآور شد: بسیج از مردم و برای مردم است؛ بدان معنا که تشکیل‌دهنده بسیج، خود مردم هستند و فعالیت‌ها و اقداماتشان در جهت کمک به جامعه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه ضمن تقدیر از بسیجیان برای تدارک و تنظیم برنامه‌ها گفت: بسیجیان با خلاقیت و نوآوری، برنامه‌های فوق را پیش‌بینی کردند که نشان از ثابت‌قدم بودن بسیج در این عرصه و میدان دارد و به‌راحتی می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ن/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول