اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ده‌ها کشته و زخمی در درگیری‌ متحدان امارات و عربستان در «أبین» در جنوب یمن

درگیری میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای گروه موسوم به »المجلس الانتقالی»(شورای انتقالی) با کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر همراه شد.

ده‌ها کشته و زخمی در درگیری‌ متحدان امارات و عربستان در «أبین» در جنوب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی روز شنبه اعلام کردند که درگیری میان نیروهای دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی در أبین در جنوب یمن ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

درهمین حال «احمد عبید بن دغر» مشاور «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن هم امروز با انتشار مقاله‌ای، نیروهای دو طرف دولت مستعفی و شورای انتقالی را در سایه ادامه درگیری میان آنها سرزنش کرد.

 وی، درگیری‌های جاری در أبین و عدن را بی‌هدف خواند و گفت: «این اتفاقات، جز مادرانی داغدیده، کودکانی یتیم، زنانی بیوه و سرزمین‌هایی متروکه میراثی برجای نخواهد گذاشت.»

مشاور منصور هادی همچنین خواستار توقف درگیری‌ها و اجرای کامل توافق ریاض شد.

بن دغر گفت: «درگیری‌ها در ابین و عدن هرگز امنیت، توسعه و ثبات را به همراه نخواهد آورد تا وقتی که طرف مقابل به رسمیت نشناخته و همزیستی با آن را نپذیرند. عدن که در اطراف آن مشغول جنگیم پایتخت موقت ماست و قرار بود خاستگاه رویارویی با دشمن باشد».

وی تاکید کرد: کار ما اشتباه در حق خود، مردم خود و وطن خودمان است و هیچ منطقی در پشت آن نیست.»

جنگ قدرت در جنوب یمن میان متحدان عربستان سعودی و امارات ادامه دارد و هم‌زمان که ریاض در تلاش است برای اثبات خود «توافق ریاض» برای جنوب یمن را به سرانجام برساند درگیری‌های نیابتی دو طرف قصد پایان یافتن ندارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول