اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تلاش در جهت توسعه اشتغال زندانیان زندان‌های البرز

دادستان مرکز استان البرز به همراه مدیر کل زندان های استان از اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی کرج به منظور تقویت و ارتقاء اشتغال زندانیان بازدید و مشکلات سر راه ایجاد شغل این افراد را بررسی کردند.

تلاش در جهت توسعه اشتغال زندانیان زندان‌های البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دادستان مرکز استان البرز به همراه مدیر کل زندان های استان از اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی کرج به منظور تقویت و ارتقاء اشتغال زندانیان بازدید کردند.

حسن مددی، دادستان مرکز استان، در حاشیه این بازدید، ضمن اشاره به اشتغال زندانیان که در طرح تحول قوه قضائیه توسط رئیس دستگاه قضا ابلاغ شده است، گفت: در دیدار اخیر رئیس سازمان زندان‌ها، مقرر شد تا در خصوص اشتغال زندانیان برنامه ریزی شود. جلسه امروز هم که با حضور مدیر کل زندان‌های البرز و مسؤولان اردوگاه کاردرمانی در این خصوص برگزار شد جلسه خوبی بود و از نزدیک فعالیت‌ها مشاهده گردید و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

مددی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده درباره اشتغال مددجویان، اظهار کرد: مقرر شد اشتغال زندانیان در ۲ بخش پیگیری شود که یک بخش استفاده از ظرفیتِ شرایط و تسهیلاتی است که در قانون پیش بینی شده و شامل نظام نیمه آزادی و پابند الکترونیکی است.

وی افزود: اشتغال و اعزام به کار زندانیان می تواند پس از آزادی نیز شامل حال آنان شود چرا که برخی از کارگاه ها پس از آزادی زندانی کار او را به صرفه و صلاح خود می‌داند. بنابر این با این اقدام فرصت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد فراهم می‌شود.

همچنین اسماعیل جمیاری، مدیر کل زندان‌های استان البرز نیز، با اشاره به برگزاری جلسه کمیته اشتغال زندانیان البرز اشاره کرد و گفت: این جلسه در راستای تحقق اهداف سازمانی و هدف گذاری اشتغال ۵۰ درصدی ابلاغی از سوی ریاست سازمان زندان‌های کشور تشکیل شد که خوشبختانه با حمایت و استقبال دادستان مرکز استان همراه بود.

مدیر کل زندان‌های استان البرز در ادامه بیان کرد: پر کردن اوقات فراغت زندانیان و نیز اشتغال آنان علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی باعث کسب درآمد و توانمندی آنان می‌شود و یقیناً یکی از ابزار اثرگذار در اصلاح و تربیت، اشتغال و حرفه آموزی است که امیدواریم با بسیج امکانات در این خصوص اقدامات مؤثری انجام پذیرد.

جمیاری با اشاره به مذاکرات انجام گرفته در این جلسه گفت: در فاز اول تا سقف ۵۰۰ نفر از مددجویان را می توان به اردوگاه حرفه آموزی منتقل کرد که با این اقدام علاوه بر کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه کرج، زمینه اشتغال و اعزام به کار این افراد فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول