اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خسارات جبران ناپذیر کرونا به ورزش/ از کاهش مدال‌آوری تا افزایش تنبلی در دانش‌آموزان

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری به برخی از خسارات ناشی از ویروس کرونا از جمله خسارت مالی مشاغل ورزشی، افزایش کم تحرکتی، کاهش مدال‌آوری، کاهش گردشگری ورزشی و ... اشاره کرد.

خسارات جبران ناپذیر کرونا به ورزش/ از کاهش مدال‌آوری تا افزایش تنبلی در دانش‌آموزان

حمید کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه مشاغل ورزشی جزو اولین گروهی بودند که تعطیل شدند، گفت: با توجه به گذشت ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل ورزشی خسارات فراوانی را به این حوزه وارد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری افزود: در استان ما ۵۲۴ باشگاه ورزشی خصوصی، ۱۶۵ سالن ورزشی زیر نظر اداره ورزش و جوانان و ۱۴۵ سالن ورزشی زیر نظر سایر ادارات استان وجود دارد که مجموع خسارت وارد شده به سالن‌های ورزشی خصوصی و تحت نظر ما تاکنون نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

کاهش 70 درصدی بیمه‌شدگان ورزشی

وی خاطرنشان کرد: در کنار این خسارات بیکار شدن نزدیک به ۴ هزار مربی و شاغل در حوزه ورزش نیز از دیگر خسارت‌ها به شمار می‌رود؛ هم‌چنین ۷۰ درصد میزان بیمه شدگان ورزشی کاهش یافته است که این آمار در سال گذشته نزدیک ۴۸ هزار بیمه شده بود که به طور رسمی ورزش می‌کردند و امسال با وجود کرونا به زیر ۱۰ هزار بیمه شده ورزشی رسیده است.

کریمی اظهار داشت: آمار مدال‌آوری ورزشکاران در سال ۹۹ به زیر ۲۰۰ مدال رسیده است که در سال ۹۸ نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ مدال بوده است و نشان‌دهنده آسیب جدی کرونا به ورزش است که شاید طی ۵ سال آینده هم جبران نشود‌.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه اکثر باشگاه‌های ورزشی متضرر یا ورشکسته شده‌اند، افزود: برای باشگاه‌داران از طرف دولت تسهیلاتی در نظر گرفته شده بود ولی با توجه به تعطیلی ۱۰ ماهه باشگاه‌ها تسهیلات ۶ تا ۱۶ میلیون تومانی کفاف هزینه‌های باشگاه‌ها را نمی‌دهد.

وی اذعان داشت: از بزرگترین آسیب‌هایی که مربیان ورزشی دیدند بیمه نشدن مربیان توسط باشگاه‌ها بود یعنی اندوخته‌ای برای مربیان ذخیره نکردند چراکه اگر بیمه بودند در دوران بیکاری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند هم‌چنین تسهیلاتی که در صورت داشتن بیمه می‌توانستند دریافت کنند را هم از دست داده‌اند؛ از ۵۲۴ باشگاه خصوصی استان تنها ۱۰ باشگاه مربیان خود را بیمه کردند.

کریمی توضیح داد: با وجود کرونا صنعت گردشگری ورزشی استان نیز به شدت دچار آسیب شد به طوری که در سال گذشته نزدیک ۵۰ مورد میزبانی تیم‌های ملی و رویدادهای ملی را داشتیم که بسیار درآمدزا بودند؛ حضور یک ورزشکار در استان با هزینه اسکان و متفرقه شاید روزانه یک میلیون تومان به اقتصاد استان کمک‌ می‌کرد که متاسفانه امسال تمام عواید میزبانی‌ها از دست رفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به کاهش تحرک افراد، عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ورزشی در سال گذشته بیش از ۳۵ درصد مردم دچار کم تحرکی و تنبلی بوده‌اند که این آمار در دوران کرونا افزایش داشته‌ است و نشان‌دهنده پساکرونای سخت برای ورزش استان و کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: هم‌چنین بر اساس آمار سال گذشته آموزش و پرورش ۲۵ درصد دانش‌آموزان تنبلی داشته‌اند که امروزه به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول