اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روزهای خوب برای سهامداران پلی‌اکریل در بورس

بازارهای شهر هفته دوم آذر رشد جزئی دلار و طلا و صعود سریع شاخص کل بورس را به نظاره نشستند، در بین نمادهای اصفهانی این روزها حال شپلی از بقیه بهتر است تا شاید خاطره تلخ یک سال اخیر را جبران کند.

روزهای خوب برای سهامداران پلی‌اکریل در بورس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای شهر هفته دوم آذر رشد جزئی دلار و طلا و صعود سریع شاخص کل بورس را به نظاره نشستند، آن هم در شرایطی که محدودیت‌های کرونایی نفس بسیاری از مشاغل را به شماره انداخته و از ساعت ۹ شب قوانین منع تردد ادامه دارد.

دلار که هفته گذشته در محدوده ۲۵ هزار تومان معامله می‌شد و حتی روز چهارشنبه به کانال ۲۴ هزار تومان هم وارد شد بود، در آغاز این هفته پس از یک افت بار دیگر افزایشی شد و بنا بر آخرین اعلام صرافی ملی، هر دلار ۲۵ هزار ۵۷۰ تومان به فروش می‌رسد.

طلا نیز تحت تأثیر دلار حرکت کرد و با افزایش هزار تومانی دلار در سه روز اخیر این فلز باارزش صعودی شد به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱.۱ میلیون تومان قمیت گذاری می‌شود.

بازار سرمایه این هفته روند رو به رشد خود را ادامه داد و طی ۵ روز کاری ۱۰۰ هزار واحد دیگر افزایش یافت و از ۱.۳۶۷ به به ۱.۴۷ میلیون واحد رسید، بررسی روزهای ابتدایی هفته در گزارشی مجزا انجام شد (اینجا)، در ادامه بررسی بازار در نیمه دوم هفته جاری را از نظر می‌گذرانید.

 

دوشنبه ۱۰ آذرماه؛ بازار با توجه به صعودهای هفته‌های اخیر مقداری با افزایش عرضه روبرو شده بود، هرچند تقاضا در بازار خوب بود و خریداران کم نیاوردند ولی نسبتاً عرضه بیشتر شده بود و با نزدیک شدن به مقاومت‌های شاخص طبیعی به نظر می‌رسد.

فولاد با خبر افزایش سرمایه به صف خرید رسید و شپنا با نزدیک شدن به مقاومت مقداری عرضه بیشتر شد ولی تقاضا هم بالا بود و باعث پایین آمدن قیمت سهم نشد، خساپا و خودرو با معاملات میلیاردی، پرحجم معامله شدند و گروه‌های شیمیایی، سرمایه گذاری‌ها، بانک‌ها و بیمه مورد توجه بازار بودند.

اصفهانی‌ها هم در جهت مثبت و هم در جهت منفی شاخص تاثیرگذار بودند، سه نماد فارس، فولاد و شستا بیشترین تأثیر مثبت و سه نماد وصندوق، رانفور و قصفها بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

در پایان وقت بازار، شاخص کل با رشد ۲.۷۱ درصدی و افزایش ۳۸ هزار واحدی به ۱.۴۶۵ میلیون واحد رسید، شاخص هموزن نیز ۱.۶۹ درصد رشد کرد و با مثبت ۷ هزار واحد به ۴۱۷ هزار واحد رسید.

 

سه شنبه ۱۱ آذرماه؛ با نزدیک شدن به محدوده ۱.۵ میلیون واحد شاخص طبق انتظار میزان فروش و عرضه‌ها بیشتر شد، هرچند باز هم خریداران قوی ظاهر شدند و شاخص و قیمت بسیاری از سهام را از منفی به مثبت رساندند.

اتفاق مهم روز گذشته بازار بازگشایی صندوق پالایشی یکم پس از گذشت ۴۰ روز از موعد مقرر بود که با تقاضای خوبی تا نزدیک ۲۰ درصد مثبت بازگشایی شد و سپس با عرضه بیشتر چند دردصد از رشد خود عقب نشینی کرد.

سه نماد تاپیکو، فارس و شپنا بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند، همچنین سه نماد شگویا، ذوب و صبا تأثیر مثبت خود را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

همزمانی عرضه و تقاضا اجاز رشد چندانی به شاخص کل نداد، به طوری که در ساعات ابتدایی بازار شاخص ۸ هزار واحد کاهش یافت اما در ادامه با بهبود معاملات شاخص کل بورس با رشد ۰.۵۳ درصدی و افزایش ۷۷۲۷ واحدی به ۱.۴۷۳ میلیون واحد رسید.

 

چهارشنبه ۱۲ آذرماه؛ امروز بازار شرایطی مشابه روز گذشته داشت، در یک ساعت ابتدایی با شدت یافتن عرضه بیشتر سهم ها منفی شدند و شاخص کل نیز به رنگ قرمز درآمد اما در ادامه با افزایش تقاضا تعادل به بازار بازگشت.

در پایان وقت بازار منفی شدن نمادهای بزرگی همچون شستا، کگل و وبصادر شاخص را با ۲ هزار واحد کاهش مواجه کرد تا ۱.۴۷۰ میلیون، عددی باشد که شاخص کل بر روی آن توقف می‌کند.

اتفاق مثبت این روزها فارغ از بالا و پایین شدن شاخص کل، بالا رفتن میانگین ارزش معملات خرد است، بررسی ارزش معاملات نشان می‌دهد امروز این عدد به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان رسیده، در صورتی که از هفته سوم مرداد به این سو چنین رقمی سابقه نداشته است.

 

روزهای خوب برای سهامداران پلی‌اکریل در بورس

در هفته‌ای که گذشت شرایط برای فلزات اساسی بهتر و برای زراعتی‌ها بدتر از هفته قبل بود، فولاد مبارکه معاملات روان و رشد ۸ درصدی را در این هفته تجربه کرد، ذوب آهن شرایط بهتری داشت و با ۱۷ درصد رشد قیمت هر سهم آن به بالای ۵۵۵ تومان رسید.

پالایشگاه نفت اصفهان این هفته اگر چه رونقی خوبی داشت و پرحجم معامله می‌شد اما رشد سابق را تجربه نکرد و کل هفته در محدوده ۱۸۰۰ تومان معامله می‌شد.

قصفها که طی دو هفته اخیر یک رشد ۵۰ درصدی را نسیب سهامداران خود کرده بود این هفته با کاهشی ۶ درصدی مواجه شد، شرایط مشابهی برای نمادهای زقیام، زکشت و زگلدشت رقم خورد این هفته بخشی از سود دو هفته قبل این شرکت‌ها از جیب سهامداران رفت.

هر سهم کشت و دام قیام اصفهان که شنبه این هفته به ۵ هزار تومان رسیده بود با کاهش ۲۰ درصدی به نردیکی ۴ هزار تومان رسید و متوقف شد.

شپلی که روزهای سختی را امسال پشت سرگذاشت این روزها با صف خرید همراه است به طوری که هر سهم آن طی سه هفته اخیر رشدی ۴۰ درصدی را شاهد بوده است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول