اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ذخیره 224 میلیون مترمکعب آب پشت 2 سد بزرگ و مهم مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۵۵ درصد از مخازن سدهای مازندران پر شده است و حجم ذخایر سدهای مازندران به ۲۴۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

ذخیره 224 میلیون مترمکعب آب پشت 2 سد بزرگ و مهم مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مازندران دیار سبز و بارانی کشور است که تمام سرسبزی خود را مدیون بارش‌هایش است، بارش‌هایی در پاییز از شدت بیشتری برخوردار است و تمام امید مردم و به‌ویژه کشاورزان این استان به آسمان دوخته شده است؛ درواقع روزهای بارانی امیدواری کشاورزان را برای شروع فصل کشت و کار بیشتر می‌کند.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: درحال حاضر۵۵ درصد از مخازن سدهای مازندران پر شده است و حجم ذخایر سدهای مازندران به ۲۴۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

 

وی با اشاره به شرایط خوب استان مازندران، افزود: وضعیت بارش‌ها و ذخایر آبی در سطح استان مازندران تقریبا مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران بیان کرد: درحال حاضر میزان ذخیره آبی در سد شهیدرجایی به ۱۰۴ میلیون مترمکعب و در سد البرز به ۱۲۱ میلیون مترمکعب است.

یخکشی اضافه کرد: میزان پرشدگی سدشهیدرجایی ۶۳ درصد و میزان پرشدگی سد البرز مازندران ۸۶ درصد است.

 

وی یادآور شد: بیشترین ابگیری مربوط به سد صلاح الدین کلا با حدود ۹۸ درصد و کمترین آبگیری مربوط به سد شیاده با حدود ۴۲ درصد آبگیری است.

مازندران دارای ۱۰ سد کوچک و بزرگ است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول