اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت‌ خارجه آلمان: اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه تبعات خواهد داشت

وزارت خارجه آلمان با «تحریک‌آمیز» خواندن اقدمات اخیر ترکیه، تأکید کرد که این اقدامات در آینده تبعات به همراه خواهد داشت.

وزارت‌ خارجه آلمان: اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه تبعات خواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «العربیه»، شامگاه امروز (دوشنبه)، در گفت‌و‌گو با وزارت‌خارجه آلمان موضع این کشور در قبال اقدامات اخیر ترکیه را گزارش داد.

وزارت‌خارجه آلمان در این خصوص به شبکه یادشده خبر داد: «تلاش کردیم که گفت‌و‌گو با ترکیه را توسعه دهیم؛ اما اقدامات تحریک‌آمیز بسیاری وجود دارد».

در ادامه این گزارش به نقل از وزارت‌خارجه آلمان آمده است: «شورای اروپا تصمیماتی در ارتباط با ترکیه خواهد گرفت. اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه طی ماه‌های اخیر، تبعاتی به همراه دارد».

وزارت خارجه آلمان همچنین خبر داد: «می‌خواهیم در میان کشورهای اروپا در ارتباط با اعمال تحریم علیه ترکیه به یک اجماع برسیم».

این اظهارات پس از متشنج شدن روابط برلین و آنکاراست. روابط آلمان و ترکیه مدتی است که به خاطر اقدامات ترکیه در شرق دریای مدیترانه رو به تنش نهاده است.

پیشتر،‌ «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با انتقاد از اقدام ترکیه در اکتشاف گاز طبیعی در شرق دریای مدیترانه این اقدام را نوعی «غافلگیری بد» توصیف کرده بود.

 تشن میان دو طرف به نشست اخیر مجمع پارلمانی ناتو نیز کشیده شد بطوریکه طی این نشست، درگیری لفظی میان نمایندگان ترکیه و آلمان صورت گرفت.

حدود دو هفته پیش نیز تقابلی میان یک کشتی نظامی آلمانی با کشتی تجاری ترکیه در شرق مدیترانه رخ داد که ساعاتی بعد از این اقدام، وزارت خارجه ترکیه سفرای آلمان و ایتالیا را فراخواند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول