اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشتی ایران در خطر جدی/ آینده مبهم در انتظار ورزش مادر ایران

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه ورزش کشتی در شهرهای بزرگ کشور در حال کم رنگ شدن است که این یک زنگ خطر محسوب می‌شود، گفت: با ادامه این روند تا پنج سال دیگر از کشتی خبری نخواهد بود.

کشتی ایران در خطر جدی/ آینده مبهم در انتظار ورزش مادر ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا دبیر بعدازظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: کشتی ایران در خطر است و اگر با این روند ادامه یابد، تا پنج سال دیگر از کشتی خبری نخواهد بود.

 وی افزود: کشتی آرام‌آرام در شهرهای بزرگ در حال کنار گذاشته شدن است و این زنگ خطری جدی برای علاقه‌مندان و دوستداران این رشته کهن و اصیل ایرانی به شمار می‌رود.

 رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: به‌منظور کمک به کشتی ایران، با آسیب‌شناسی انجام‌شده و دعوت از صاحب‌نظران و پیشکسوتان تلاش کرده‌ایم تا ضمن بررسی مشکلات و تنگناهای ایجادشده، راهکارهای ارتقای کشتی در استان‌های کشور و دنیا را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم.

دبیر بیان کرد: راه‌اندازی برنامه دایره طلایی، افزایش فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، عملیاتی کردن برنامه‌ها و مسؤولان فدراسیون کشتی و همچنین دیدار چهره به چهره با استانداران و مسؤولان ورزش استان‌های کشور از جمله اقدامات جدیدی محسوب می‌شود که با هدف ارتقای سطح کشتی و گسترش همه جانبه آن در حال انجام است.

 وی گفت: کشتی یک رشته اصیل و کهن ایرانی است و همچون فرش و پسته ایران به‌عنوان یک برند و نشان کشور به شمار می‌رود که در صورت بی‌توجهی و سهل‌انگاری نسبت به آن شاهد کم‌رونقی و نابودی آن خواهیم بود.

استان سمنان می‌تواند به کشتی کشور کمک کند

 رئیس فدراسیون کشتی بیان کرد: استان سمنان می‌تواند با قهرمان‌پروری و استعدادیابی به کشتی کشور کمک کند؛ چراکه اگر این استان یک قهرمان کشتی را به عرصه بین‌الملل ارائه کند، بی‌شک تا سال‌ها آثار مثبت و تشویقی آن میان جوانان و نوجوانان استمرار می‌یابد.

دبیر گفت: هدف ما از توجه به کشتی، صرف قهرمان‌پروری و معرفی قهرمانان به دنیا نیست؛ بلکه این رشته می‌تواند علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، سهم مؤثری در کاهش تخلفات و اقدامات حاشیه‌ای ایفا کند.

وی تصریح کرد: هر چه در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد، بی‌تردید از میزان بزهکاران و متخلفان کاسته می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: از استاندار سمنان تقاضا داریم، بیش از گذشته هم در تأمین امکانات سخت‌افزاری و موردنیاز کشتی و هم در تأمین اعتبارات موردنیاز جهت استعدادیابی و پرورش ورزشکاران توانمند یاریگر فدراسیون کشتی ایران باشد.

 دبیر گفت: برخی از شهرستان‌های استان سمنان استعداد و توانمندی توسعه و گسترش ورزش کشتی را در خود دارد؛ بنابراین در صورت مشارکت بیشتر فرمانداران می‌توانیم آینده‌ای درخشان را برای کشتی استان سمنان تصور کنیم.

 وی تأکید کرد: نه به‌عنوان رئیس فدراسیون، بلکه به‌عنوان یک سرباز در خدمت ورزش استان بوده و امیدوارم بتوانیم با همکاری مدیران استان، گام‌های بلند و اساسی را در جهت توسعه ورزش استان سمنان به‌ویژه رشته کشتی برداریم.

انجام اقدامات لازم برای توسعه ورزش کشتی در سمنان

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در این دیدار گفت: مهم‌ترین اقدام در جهت توسعه ورزش برنامه‌ریزی و ارائه الگوی کاری مناسب و اجرایی است.

 وی افزود: از دیدار با شما به‌عنوان یکی از افتخارآفرینان و نام‌آوران ورزش ایران بسیار خرسندم و از تلاش شما در عرصه پرافتخار کشتی تشکر و قدردانی دارم.

 استاندار سمنان اظهار کرد: تمام ایرانیان کشتی را دوست دارند و با این رشته ورزشی مأنوس هستند و شخصاً نیز از علاقه‌مندان به رشته کشتی بوده و در سال‌های دور در این رشته ورزشی فعالیت کرده‌ام.

 آشناگر بیان کرد: در جهت رشد و توسعه این رشته ورزشی از انجام هیچ کاری کوتاهی نکرده و تا حد توان در تحقق این هدف مساعدت می‌کنیم.

 وی اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان سمنان، مسؤولان هیأت کشتی استان می‌توانند با استعدادیابی از میان چهره‌های علاقه‌مند و همچنین ظرفیت‌سنجی از امکانات و تجهیزات موجود و با ارائه برنامه راهبردی و عملیاتی، تلاش کنند تا زمینه رشد و توسعه این ورزش پرطرفدار را فراهم کرده و این استان را به‌عنوان یکی از استان‌های صاحب‌نام در عرصه کشتی مطرح کنند.

توسعه ورزش یکی از اولویت‌های مدیران استان سمنان است

استاندار سمنان اضافه کرد: توسعه ورزش علاوه بر رفع معضلات اجتماعی، سبب ایجاد مصونیت برای ورزشکاران و جامعه می‌شود.

آشناگر افزود: جوانان و نوجوانان ما برای رشد و پرورش روحی و روانی خود نیاز به الگو دارند و در حال حاضر الگوسازی‌های ورزشی با ویژگی‌ها و معیارهای موردنظر بسیار کم شده است.

 وی تصریح کرد: جهت توسعه ورزش کشتی می‌توان علاوه بر استفاده از امکانات و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی تلاش کرد تا ذهن مسؤولان را که به‌واسطه مسائل مختلف جامعه کمتر به ورزش اختصاص می‌یابد، فعال‌تر کرده و از این توانمندی در جهت گسترش و توسعه ورزش استفاده کرد.

انتهای پیام/ ۷۴۰۰۷/ز/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول