اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

قرارداد اپراتورهای فعلی بندر شهید رجایی تا سال 1402/ احتمال تغییر مدل قراردادها به سرمایه‌گذاری بلندمدت و BOT

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اپراتورهای فعلی بندر شهید رجایی تا سال 1402 قرارداد دارند، گفت: احتمال تغییر مدل قرارداد اپراتورهای بندر شهید رجایی وجود دارد.

قرارداد اپراتورهای فعلی بندر شهید رجایی تا سال 1402/ احتمال تغییر مدل قراردادها به سرمایه‌گذاری بلندمدت و BOT

محمد راستاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره پورت‌اپراتورهای بندر شهید رجایی و مزایده بعدی اپراتوری اظهار داشت: اپراتورهای فعلی پایانه‌های کانتینری بندر شهید رجایی دو اپراتور هستند که در ابتدای سال 97 قرارداد آنها آغاز شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این قرارداد اپراتورها پنج ‌ساله است، اظهار داشت: قرارداد فعلی تا سال 1402 ادامه دارد.

* احتمال تغییر مدل قرارداد اپراتورهای بندر شهید رجایی وجود دارد 

راستاد درباره احتمال تغییر مدل قراردادها در اپراتوری، بیان کرد:‌ چنانچه در اثنای این قرارداد به توافقات جدیدی با پورت‌اپراتورهای موجود برای سرمایه‌گذاری برسیم، این امکان وجود دارد که قراردادها را از قراردادهای مدیریتی به قراردادهای سرمایه‌گذاری بلندمدت و BOT ارتقا دهیم و متناسب با میزان سرمایه‌گذاری، شاهد تطویل زمان قرارداد نشویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در غیر این صورت بلافاصله پس از خاتمه قرارداد پنج ‌ساله با دو اپراتور فعلی، برگزاری مزایده با شرایط مدنظر خودمان برای این پایانه‌ها انجام می‌شود و مجدداً اپراتورهای مناسب برای این دو پایانه انتخاب می‌شود.

به گزارش فارس اواخر سال 96 بود که اعلام شد دو اپراتور داخلی پورت اپراتوری بندر شهید رجایی را به مدت پنج سال بر عهده خواهند داشت.

پیش از این اعلام شده بود کوتاه مدت بودن قرارداد موجب می شود، پورت اپراتورها از حاشیه امنیت برخوردار نباشند تا به واسطه آن سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول