اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

اوزون‌تپه، سکه‌ ثامن، دانشجویان پزشکی؛ روایتی از پی‌گیری داغ‌ترین مطالبات فارس‌ من+فیلم

این گزارش روایت پی‌گیری مهم‌ترین مطالبات شما در یک‌ سال گذشته است. از مشکلات اهالی مظلوم اوزون‌تپه تا شکات پرونده سکه ثامن.

اوزون‌تپه، سکه‌ ثامن، دانشجویان پزشکی؛ روایتی از پی‌گیری داغ‌ترین مطالبات فارس‌ من+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فارس من حالا دو ساله شده است؛ با میلیون‌ها مخاطب. میلیون‌ها شهروند دغدغه‌مندی که برای بررسی مطالبات و مشکلات‌شان روی ما حساب کردند. از فراز و فرود پیگیری‌ها، دغدغه‌های تک‌تک آن آدم‌ها، می‌توان قصیده‌ها ساخت. این گزارش اما روایت تنها چند پیگیری است. به‌روایت همکاران من؛ کسانی که شبانه‌روز برای حل‌وفصل همان مشکلات تلاش کردند. از پرونده سکه ثامن گرفته تا مثنوی مشکلات اوزون‌تپه. ببینیم:

 

۱| درباره ارتباط با مخاطبان؛ راوی: محمد آزادی

میلیون‌ها مخاطب بزرگ‌ترین گنجینه فارس من است. شهروندان دغدغه‌مندی که برای پیگیری و معرفی مشکلات‌شان روی فارس حساب کرده‌اند. همین اعتماد بزرگ‌ترین دستاورد ما است. کشف و روایت دنیای آن‌ها، پیگیری دردهایشان سوژه‌ی ده‌ها قصیده است. تلاش کردیم در دو سال گذشته آنقدر که توانستیم به آنها نزدیک شویم؛ برای دردها و مشکلات‌شان دست‌کم گوش شنوا باشیم و اگر توانستیم ذره‌ای از این آلام کم کنیم.

 

من؛ محمد آزادی مسؤل ارتباط با بخش وسیعی از همین آدم‌ها بودم. ارتباط با آنها، کشف دنیاهایشان اقرار می‌کنم یکی از بزرگ‌ترین تجربیات همه این سال‌ها بود. از مالباختگان سکه ثامن گرفته، که شبانه‌روز برای احقاق بدیهی‌ترین مطالبات‌شن در به در این محکمه و آن دادسرا بودند. تا ساکنان مظلوم اوزون‌تپه؛ روستایی بیخ گوش پایتخت که نه برق درست‌درمان داشتند، نه گاز مناسب. این ویدئو روایت همین آدم‌ها و گرفتاری‌هایشان است:

 

 

کاش روزهای خوب دوباره از راه برسد، روزگاری که نه غول مشکلات اقتصادی، نه بیماری ما را از سردبیران فارس من تا این اندازه دور نکرده بود.

 

۲| روایت یک پیگیری دنباله‌دار برای سکه ثامن؛ راوی: مرضیه سعادت

سکه ثامن یکی از نخستین کمپین‌های فارس من بود. کمپین کسانی که بامید اندکی کاسبی یا افزایش سرمایه به تبلیغات وبسایتی اعتماد کردند که البته مستظهر به نماد اعتماد الکترونیک وزارت صمت هم بود! نشد؛ طرف کلاه‌بردار از آب درآمد. هزاران مالباخته سرمایه‌هایی که با عرق‌ریزان جبین سال‌ها جمع‌ کرده بودند، باختند. طرح دعوا کردند؛ برای پیگیری امورات پرونده روی ما حساب کردند؛ حساب کردند و بد ندیدند.

 

کمپین آنها دقیقاً برج هشت ۹۷ به‌ثبت رسید. مرضیه سعادت خبرنگار آنها بود؛ همکار خوب ما در گروه حقوقی-قضائی خبرگزاری فارس. پرونده را از همان نخستین روزها از عالی‌ترین سطوح پیگیری کرد. حتی مطالبه را به راهروهای بهارستان هم کشاند. نمایندگان برای احقاق بدیهی‌ترین حقوق آنها پای کار آمدند. پرونده به نتایج خوبی هم رسید. حالا خانم سعادت برای شما از پیدا و پنهان پیگیری‌های کمپین آنها می‌گوید:

 

 

مطالبات شُکات پرونده هم‌چنان به‌جا است. نیم‌نگاهی به پشت سر اما حکایت از یک مسیر طولانی است؛ مسیری که آن‌ها با همراهی مسؤلان ارشد دستگاه قضا و البته فارس من پیمودند.

 

۳| پیگیری‌ها برای مردمی که شهروند نبودند؛ راوی: میلاد بیانی

بیخ گوش پایتخت؛ باور کردنی نیست ولی مردمی بودند که اولی‌ترین امکانات زندگی هم در اختیارشان نبود. نه گاز، نه برق؛ نه حتی راه دسترسی درست‌درمان. «اوزن‌تپه» منطقه‌ای فراموش‌شده بود. با ساکنانی که احتمالاً شهروند محسوب نمی‌شدند. در آن سوز سرما؛ همان زمان که کوچک‌ترها برای انجام تکالیف‌شان و البته فرار از سرما دور آتش جمع می‌شدند. یکی از همان بچه‌ها، همان شهروندان فراموش‌شده کمپینی در «فارس من» ثبت کرد.

 

کمپین آنها برج ده ۹۷ ثبت شد. گلایه‌های آنها در فارس من اما خریدار داشت. میلاد بیانی خبرنگار استان تهران خبرگزاری است. انسان کاربلد و باتجربه‌ای که مأمور پرونده اهالی اوزون‌تپه شد. با پیگیری‌هایی که انجام داد، توانست پای مسؤلان از نمایندگان مجلس گرفته تا فرمانداری و استانداری را به منطقه باز کند. همین پوشش رسانه‌ای همین مداومت‌های میلاد، برق و گاز مردم را وصل کرد. حالا در این ویدئو میلاد خودش درباره همین پیگیری‌ها توضیح می‌دهد:

 

 

 

این مردم شایسته احترامند؛ لایق بهترین‌ها. همین مستضعفان؛ همین صاحبان واقعی انقلاب. فارس من متعلق به آنها است. مهم‌ترین مسؤلیت ما اصلاً انعکاس صدای شما است.

 

۴| ده‌ها هزار امضا برای حل مشکلات دانشجویان پزشکی؛ راوی: هومن هویدایی

کمپین آنها برج ۴ نود و هشت در فارس من به‌ثبت رسید؛ کمپین دانشجویان پزشکی که نسبت به برخی قوانین دستیاری در بیمارستان‌های دولتی معترض بودند. پویش آنها خیلی زود ده‌ها هزار امضا جمع کرد و روی میز پیگیری‌ها قرار گرفت. برای هم‌اندیشی جمعی از آنها را به محل خبرگزاری دعوت کردیم. امیرهومن هویدایی؛ دانشجوی سال آخر رشته پزشکی که عملاً پرچم‌دار کمپین بود هم آمده بود.

 

همان‌روز درباره شیوه پیگیری و رسانه‌ای کردن ماجرا تصمیم‌گیری شد. کار بالا گرفت؛ با همراهی امیرهومن و البته گروه بهداشت و سلامت فارس برخی از مطالبات آنها به نتیجه رسید. بعض دیگر هم در صف پیگیری و در انتظار تصمیمات مساعد آقایان مسؤل مانده است. حالا امیرهومن علاوه بر یک دانشجوی پزشکی، یک کنش‌گر اجتماعی هم هست؛ در ویدئوی زیر وی در این‌باره و تجربیاتی که در همکاری با فارس من کسب کرده توضیح می‌دهد:

 

 

بالاترین اولویت خبرگزاری پیگیری مطالبات شما است؛ همکاران من در گروه‌های تخصصی شبانه‌روز در حال دسته‌بندی و پیگیری کمپین‌های ارسالی هستند. هدف، جلب رضایت شما است. تلاش ما در دو سال گذشته هم متمرکز به همین ماجرا بود. گذشته از کاستی‌ها و کوتاهی‌ها، اگر ایده و ساز و کاری برای پیگیری تک‌تک این مطالبات دارید، با ما به اشتراک بگذارید. فارس من در خدمت شما است.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول