اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سربازان حاج قاسم هم‌صدا با هم «سلام در خدمتیم»/ از حضور تیم پزشکی در روستاها تا توزیع هزاران بسته بهداشتی

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، به ‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت به ‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال اجراست.

سربازان حاج قاسم هم‌صدا با هم «سلام در خدمتیم»/ از حضور تیم پزشکی در روستاها تا توزیع هزاران بسته بهداشتی

خبرگزاری فارس تهران، مریم امیری:  در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از عارضه ویروس کرونا همه‌گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذرماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

 در این گزارش نمونه‌هایی از طرح  شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور اجرا شده و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌ شده است که بخشی از آن را در اینجا می‌خوانید.


حضور اکیپ سیار سلامت و دفاع‌زیستی سپاه استان اردبیل در پارس‌آباد

حسن نوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارس آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در پی وضعیت فوق قرمز کرونایی شهرستان پارس آباد اکیپ معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه استان در شهرستان پارس آباد حضور یافتند که این اکیپ با حضور در  شهرستان پارس آباد اقدام به ویزیت، غربالگری و تست رایگان تشخیص بیماری کرونا می‌کنند.

 وی افزود: اکیپ معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه استان متشکل از ۳ تیم پزشک عمومی،کارشناس پرستاری و کارشناس علوم آزمایشگاهی است که افراد مبتلا و مشکوک شناسایی شده را مورد غربال و آزمایش رایگان کرونا قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و ضدعفونی منازل افراد مبتلا نیز توسط گروه‌های جهادی شهرستان پارس آباد انجام می‌گیرد.‌
 

 در قالب طرح شهید سلیمانی گروه‌های جهادی بسیج با حضور خانه به خانه، ۸۲ درصد جمعیت پارس‌آباد را غربالگری کردند


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارس آباد گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی تاکنون بسیجیان و گروه‌های جهادی بسیج شهرستان با حضور خانه به خانه، ۸۲ درصد جمعیت شهرستان پارس آباد را غربالگری کرده‌اند.‌


 


مشارکت ۳۲۰ پایگاه بسیج شهرستان اردبیل در طرح سردار سلیمانی

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل  ۲۲۰ پایگاه برادران و ۱۰۰ پایگاه خواهران در شهرستان اردبیل در طرح غربال‌گری سپهبد قاسم سلیمانی مشارکت می‌کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: ۳۵۰هزار نفر در اردبیل در قالب طرح سردار سلیمانی در اردبیل غربال‌گری، بیماریابی، مراقبت و قرنطینه شده‌اند.
 

بسیجیان با شناسایی افراد مشکوک به کرونا نسبت به راهنمایی آنان برای قرنطینه در منزل و یا نقاهتگاه‌هایی که  دایر شده، اقدام می‌کنند

بهنام جو با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت شهرستان اردبیل غربال‌گری شده است، افزود: بسیجیان با شناسایی افراد مشکوک به کرونا نسبت به راهنمایی آنان برای قرنطینه در منزل و یا نقاهتگاه‌هایی که در سطح شهر دایر شده، اقدام می‌کنند.


وی مشارکت و همکاری مردم در اجرای موفق طرح‌های محدودیت کرونا و طرح سپهبد قاسم سلیمانی را در کاهش و کنترل این بیماری با اهمیت دانست.

 

تست سریع کرونا در مراکز سلامت، رایگان انجام می شود

جلال رحمانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان این که در طرح محله محور شهید سلیمانی در سطح استان هماهنگی بسیار مناسبی بین مسوولان برقرار است، گفت: هم اکنون در طرح محله محور شهید سلیمانی، ۲ هزار و ۴۰۱ نیروی انسانی مشارکت دارند و این طرح در ۳۲۲ محله آغاز شده است و با ادامه طرح بر تعداد محلات افزوده خواهد شد. 

در طرح محله محور شهید سلیمانی قزوین، ۲ هزار و ۴۰۱ نیروی انسانی مشارکت دارند و این طرح در ۳۲۲ محله آغاز شده است

 

وی افزود: طرح محله محور از تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی تشکیل شده است و تاکنون برای قرنطینه  ۹۶۱ نفر در  منزل و ۱۴ نفر در  خارج از منزل و اماکن قرنطینه اقدام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: از ابتدای طرح، ۴۹۵ تست سریع کرونا از اطرافیان بیماران کرونایی قطعی گرفته شده است.

وی با بیان این که انجام تست سریع کرونا رایگان است، خاطرنشان کرد: تمامی مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت موظف هستند، از کسانی که با موارد مثبت کوید ۱۹ در تماس بوده اند تست سریع کرونا بگیرند تا در صورت ابتلا، همان اوایل بیماری تشخیص داده شوند و اقدامات درمانی لازم انجام گردد.
 


روایت دستانی که محرومان را درمان می‌کند

حضور پزشک جهادی در روستاهای شهرستان شاهرود صحنه‌های زیبایی را از خدمت به مردم خلق کرده است؛ روستای ابرسج شاهرود آخرین مقصد این پزشک بسیجی است.

دکتر تیموری، پزشک جهادی و بسیجی با حضور در روستای ابرسج شاهرود، به ویزیت رایگان مردم و انجام تست قند خون و نوار قلب می‌پردازد و خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

دکتر تیموری، پزشک جهادی و بسیجی با حضور در روستای ابرسج شاهرود، به ویزیت رایگان مردم می‌پردازد و خدمات رایگان ارائه می‌دهد

 

این پزشک جهادی به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج شهید مطهری و عترت و شورای اسلامی روستای ابرسج با حضور در خانه بهداشت روستا، ویزیت رایگان مردم این روستا را انجام داد و برای بیماران دارو تجویز کرد.

در این برنامه که در قالب اردوی جهادی برگزار شد، این پزشک جهادی ضمن معاینه بالینی بیماران، به بررسی نوار قلب، تست قند خون و اکسیژن خون اهالی پرداخت و در این راستا، قریب به ۵۰ نفر مورد معاینه قرار گرفتند.

این برنامه در راستای رزمایش کمک مؤمنانه بسیج و طرح شهید سلیمانی اجرا شد که مورد استقبال اهالی این روستا قرار گرفت.
 

 

از پویش نذر خون تا گرامیداشت خانواده‌های شهدا

با توجه به اوج‌گیری ویروس منحوس کرونا و افزایش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها، بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی در راستای خدمت به مردمی که در بستر بیماری هستند، وارد میدان شده‌اند.

بسیجیان در پایگاه‌های مقاومت و به همراه کارکنان سپاه شهرستان سرخه در اقدام خداپسندانه نذر خون شرکت کرده‌اند.

 

تلاش‌های ۱۰۰ فرمانده سپاه و بسیج/ حضور تیم پزشکی در روستاها

تلاش‌های بی‌دریغ ۱۰۰ فرمانده سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج برادران و خواهران در شهرستان سرخه که از ابتدای تشکیل شجره طیبه بسیج، معلم این مدرسه عشق بوده و درس جهاد و ایثار و خدمت را به دلدادگان مکتب ولایت تدریس کرده‌اند، هم این روزها پاس داشته و از نظرات آنها استفاده می‌شود.
 

 تیم پزشکی شهید رهنمون سرخه برای ارائه خدمات پزشکی به‌صورت رایگان در روستاهای شهرستان سرخه حضور یافتند

 

از سویی دیگر، تیم پزشکی شهید رهنمون سرخه برای ارائه خدمات پزشکی به‌صورت رایگان در روستاهای شهرستان سرخه حضور یافتند.

این پویش با حضور پزشک خانواده، ماما و بهداشت محیط و روان در مساجد روستاهای شهرستان سرخه برگزار شد.
 


توزیع ۸۰ هزار بسته بهداشتی در روستاهای چالدران

محمد صادقی، جانشین فرمانده سپاه چالدران گفت: در اجرای طرح شهید سردار سلیمانی نزدیک به ۸۰ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضد عفونی کننده در روستاهای شهرستان چالدران توزیع شده است و نزدیک به ۲۰ هزار بسته دیگر نیز توزیع خواهد شد.

وی افزود: پایش سلامت افراد و شناسایی افراد مشکوک به کرونا نیز توسط اکیپ بهداشتی و درمانی درمانگاه سپاه چالدران اجرا می‌شود.
 

در این طرح افراد نیازمند و آسیب دیده ناشی از کرونا شناسایی شده و مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند

جانشین فرمانده سپاه چالدران تصریح کرد: در این طرح افراد نیازمند و آسیب دیده ناشی از کرونا شناسایی شده و مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند و ۳۰ کارت هدیه در مجموع به ارزش ۹۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شده است.

صادقی با اشاره به اینکه توزیع غذای گرم بین نیازمندان و روستاییان این شهرستان از دیگر برنامه‌های این طرح است، گفت: در اولین روز اجرای آن بیش از ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط حوزه مقاومت حضرت بقیه اله اعظم (ص) روستای قرنقو تهیه و توزیع شد.
 


راه‌اندازی پایگاه‌های موقت غربالگری شهریار در طرح شهید سلیمانی

  در راستای اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور افزایش دسترسی شهروندان به خدمات بهداشت و درمان جهت شناسایی بیماری کرونا، ۳ پایگاه موقت غربالگری در شهرستان شهریار راه‌اندازی شد.

در این پایگاه‌های موقت خدماتی مانند ارزیابی بیمار و نمونه گیری با تست تشخیص سریع کرونا انجام شده و سایر خدمات حمایتی و مراقبتی توسط اعضای تیم‌های مربوطه ارائه می‌شود.
 


فرمان تاریخی با اثراتی همیشگی

به‌هرحال، آنچه واضح است اینکه فرمان تاریخی تشکیل بسیج با نظر معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) یادآور نگاه آرمانی عمیق و آینده‌نگر آن بزرگوار به این نهاد سرنوشت‌ساز است که با مسؤولیت خطیر خود در نقش مدافعان و حافظان ارزش‌های اصیل اسلام و انقلاب همواره در صحنه خدمت حاضر هستند و نقش مهمی را در پیشبرد اهداف والای نظام و انقلاب اسلامی ایفا می‌کنند.

بسیجیان امروز با روحیه جهادی و انقلابی خود و با تأسی از مکتب حاج قاسم و شهیدان این شجره طیبه در همه عرصه‌های سخت و خطرناک به میدان خدمت آمده‌اند و با تبعیت از ولی‌فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌ای آماده ایثارگری و جان‌فشانی هستند.

اهمیت فرمان تاریخی امام راحل با اثرات همیشگی آن این روزها با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از همیشه درک می‌شود.
انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول