اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تسهیل صدور مجوز طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی در آذربایجان‌غربی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت : فرآیند صدور مجوز طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی در استان تسهیل شده است و از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۹فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور در سطح استان صادر شده است.

تسهیل صدور مجوز طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی در آذربایجان‌غربی

پرویز تومرائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: جوازهای تاسیس به منظور جذب مواد خام تولید شده محصولات کشاورزی استان در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور صادر  شده است.

وی بیان کرد: با راه اندازی این واحدها بیش از ۱۵۰ هزار تن از مواد خام کشاورزی برای تبدیل به محصول با ارزش اقتصادی نظیر آبمیوه، کنسانتره، پوره، انواع رب، انواع میوه خشک،کشمش، انواع گوشت بسته بندی شده به چرخه فرآوری صنایع تبدیلی اضافه می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: این امر علاوه برجلوگیری از خام فروشی محصولات باعث ایجاد اشتغال، افزایش ارزش افزوده، رونق صادرات و در نهایت ارز آوری به کشور می‌شود.

تومرائی یادآور شد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۵ پروانه بهره برداری صادر شده است و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند که شامل واحد خوراک دام و طیور، سردخانه، بسته بندی میوه، کشتارگاه دام، خشکبار، بسته بندی غلات و حبوبات، بسته بندی دم نوش و گیاهان دارویی، بسته بندی انواع گوشت است.

این مقام مسوول بیان کرد: این واحدها قادر به جذب و فرآوری ۱۳۰ هزار تن محصول خام کشاورزی اعم از زراعی باغی، دام وطیور هستند و همچنین زمینه اشتغال برای ۳۵۰ نفر از این طریق فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده برای به بهره برداری رسیدن این طرح ها یک‌هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال است که از طریق تسهیلات بانکی و آورده صاحبان طرح‌های مذکور تامین شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول