اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روایتی از جهادگران فلق/ طبابت کریمانه؛ طرحی که در کربلا کلید خورد

در مسیر اجرای طرح طبابت کریمانه، روزی شخصی نزد ما آمد و درخواست انجام آزمایش برای خود و همسرش را داشت در حالی که از هزینه‌های بالای پذیرش درمانگاه‌های محله گلایه داشت و خدا را شکر می‌کرد که ما به مسجد محله‌شان آمدیم، ما هم با آغوش باز استقبال کرده و متاثر شدیم.

روایتی از جهادگران فلق/ طبابت کریمانه؛ طرحی که در کربلا کلید خورد

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| "جهاد ادامه دارد" شاید جمله کلیشه‌ای باشد که بعد از شیوع کرونا شنیده‌اید، ولی واقعیت ماجرا این است که امروز در حالیکه در پیک سوم هجوم این ویروس کشنده قرار داریم، جهاد واقعی را با چشم خود می‌بینیم!

این روزها کار جهادی در سومین دوره از هجوم کروناویروس طور دیگری رقم خورده است، نیروهای جوان بسیجی پای کار در استان مازندران به محلات و مناطق مختلف ورود پیدا کرده و کار میدانی مقابله با این بیماری را آغاز کردند.

اجرای طرح طبابت کریمانه با هدف غربالگری و تست کرونا به‌صورت منطقه و منطقه توسط گروه جهادی فلق از شهرستان قائمشهر یکی از کارهای جهادی مختص این روزهای درگیری با کرونا در حال انجام است.

*اینجا فلق فعالیت می‌کند

میثم مهدی پور جوان ۲۶ ساله اهل قائم‌شهر و سرپرست گروه جهادی فلق، در گفت‌وگو با فارس از فعالیت درمانی این گروه از سیل نا کرونا خبر می‌دهد و می‌گوید؛ تیم ما شامل فارغ التحصیلان و دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی در استان شامل ۱۲ نفر اعضای اصلی اعم از خانم و آقا و ۵۰ نفر عضو موقت است.

وی اضافه می‌کند؛ از زمان وقوع سیل در سیستان و بلوچستان راهی و حدود ۲۷ روز در منطقه‌ای مستقر شدیم و در راستای محرومیت‌زدایی اقدامات درمانی انجام دادیم، بعد از بازگشت به شیوع ویروس ناشناخته کرونا برخورد کردیم، ایجاد کارگاه تولید ماسک اولین اقدام ضدکرونایی بود که در این راستا هزار ماسک و بسته بهداشتی بین دانش‌آموزان شهرستان قائم‌شهر توزیع کردیم‌.

*محرومیت سیستان و بلوچستان را از یاد نبردیم

مهدی پور اعلام می‌کند؛ در همین اوضاع درگیری با کرونا محرومیت دانش‌آموزان سیستان را از یاد نبرده و با صرف هزینه ۲۴ میلیون تومانی نسبت به خرید ۴۸ کتاب کمک درسی آموزشی اقدام و برایشان ارسال کردیم.

*استارت طرح طبابت کریمانه در کربلا 

سرپرست گروه جهادی فلق، با اشاره به آغاز اولین دوره از کار درمان طبابت کریمانه، بیان کرد: اولین دوره از این طرح در اربعین سال گذشته به اجرا درآمد در کربلا حدود  ۱۲ روز مستقر بودیم و اقدامات درمانی انجام میدادیم، امسال حدود ۴۸ منطقه روستایی را برای اجرای این طرح انتخاب کردیم تا با کادر پزشکی تخصصی برای انجام تست غربالگری کرونا با انجام چهار آیتم مختلف شرایط انتقال بیماران به بیمارستان را فراهم کنیم.

* اورژانس را داخل محلات بردیم

وی ادامه با اشاره به اولویت قرار دادن بحث جوان‌گرایی، بیان می‌کند؛ ما کار را با جوانان برای شناسایی هر چه سریع‌تر بیماران کرونایی انجام می‌دهیم، همچنین سعی کردیم اورژانس را در دل محلات بیاوریم تا هم مراجعه مردم به بیمارستان کاهش پیدا کند، هزینه درمان کاهش کرده و هم اینکه کادر درمان کمتر خسته شوند‌.

مهدی پور می‌گوید؛ در طرح طبابت کریمانه در مساجد اقدام به شناسایی ۳۰ منطقه کردیم و یک کادر روانشناسی برای تست‌گیری از بانوان توسط نیروهای همجنس آماده کردیم، پذیرش، غربالگری فشار خون، قند خون،  اکسیژن و دمای بدن گام بعدی است  اگر فرد مشکوک باشد، آزمایش خون در ۴ پارامتر مهم گرفته خواهد شد.

این نیروی جهادی فعال با اشاره به کمک به دغدغه‌های مادی مردم در رابطه با مباحث درمانی، اعلام می‌کند؛ در حالی که هزینه انجام این آزمایش خون در بخش خصوصی حدود ۹۰ هزار تومان است، ما با بستن قرارداد با آزمایشگاه هزینه را به ۲۵ هزار تومان کاهش داده و جواب آزمایش را فردای آن روز تحویل خواهیم داد.

*همکاری با طرح جهادی شهید سلیمانی 

وی در ادامه بیان می‌کند؛ با همکاری نیروهای جهادی فعال در طرح شهید سلیمانی افرادی که جواب آزمایششان مثبت بوده و خون دارای عفونت است را برای انجام آزمایش pcr بینی هدایت میکنیم، گفتنی است این طرح از ۱۵ آذر ماه جاری آغاز شده و ما ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر در مساجد حاضر هستیم.

مهدی‌پور تصریح می‌کند؛ مرحله اول این طرح همزمان با چهلم شهید مدافع حرم محمد بلباسی در ۱۰ منطقه آغاز و تا ۳۰ آذر همزمان با سالگرد حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت، مرحله دوم این طرح از هفته دوم دی ماه آغاز و تا پایان دی ماه در ۱۰ منطقه اجرایی خواهد شد، در مرحله سوم طرح همزمان با شهادت فاطمه زهرا آغاز و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

*خاطره‌ای تلخ اما شیرین 

سرپرست گروه جهادی فلق به خاطره‌ای تلخ اما شیرین اشاره کرده و اظهار می‌کند؛ در مسیر اجرای طرح طبابت کریمانه، روزی شخصی نزد ما آمد و درخواست انجام آزمایش برای خود و همسرش را داشت در حالی که از هزینه‌های بالای پذیرش درمانگاه‌های محله گلایه داشت و خدا را شکر می‌کرد که ما به مسجد محله‌شان آمدیم، ما هم با آغوش باز استقبال کرده و متاثر شدیم.

 کل کار طبابت این گروه رایگان بوده و تنها هزینه پایین جهت آزمایش از مردم اخذ می‌شود، این یک واقعیت است که در مناطق و محله‌های مختلف هر شهر بسیاری از مردم به دلیل محرومیت و فقر به درمانگاه یا بیمارستان مراحعه نکرده و دچار مشکلات روحی و جسمی فراوان می‌شوند.

به گزارش فارس؛ خوشبختانه استقبال مردم کوچه و بازار از این طرح خوب اعلام شده و مردم اطمینان کافی به گروه‌های جهادی پیدا کردند در حقیقت دریافتند که مردم باید به داد مردم برسند، کرونا هم که شوخی ندارد باید اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای را انجام داد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول