اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حل مشکلات مردم در گرو هماهنگی بین قواست

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: هماهنگی بین قوا نقش بسیار زیادی در حل مشکلات دارد و مردم وقتی هماهنگی بین قوه‌ها را ببینند محکم‌تر پشت نظام خواهند ایستاد.

حل مشکلات مردم در گرو هماهنگی بین قواست

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، محمدرضا حبیبی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دهاقان با اشاره به فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران و تمامی کادر درمان در همه شرایط به خصوص در این شرایط بحرانی  شیوع بیماری کرونا زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند و بهترین تشکر از زحمات کادر درمانی توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا را ضروری دانست و گفت: با توجه به این‌که شرایط استثنایی است، باید از برگزاری مراسمات و تجمعات خودداری کنیم.

وی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام ولایی است، بیان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب  مراسمات مذهبی را به صورت فردی برگزار می‌کنند؛ ما نیز باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم و در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ضمن سیاه‌پوش کردن معابر و خیابان‌ها، در خانه به عزاداری بپردازیم و از برنامه‌های رسانه‌ها بهره ببریم.

حبیبی با بیان این‌که اگر شرایط حساس شود، ناچار به اعمال محدودیت و تعطیلات هستیم، گفت: تعطیلات خسارات سنگینی را به کشور وارد می‌کند، وقتی کسبه از فعالیت منع شوند دچار ضرر می‌شوند و بعضی از صاحبان مشاغل با تعطیلی کسب و کار خود برای نان شب خانواده خود به مشکل بر می‌خورند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه با آسیب دیدن‌ بسیاری از اقشار در پی شیوع کرونا، با همت مردم و سپاه کمک‌های معیشتی خوبی به این اقشار انجام شد، عنوان کرد: در بعضی از کشور‌ها که ادعای بسیاری دارند مردم گرسنه برای تهیه غذا در صف‌های چند کیلومتری می‌ایستند ولی با وجود تمامی مشکلات، با کمک بسیج کمک‌های معیشتی در کشور ما درب منازل تحویل داده‌ می‌شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات‌ رئیس سابق دادگستری دهاقان در مدت تصدی این سمت که با همکاری تمامی دستگاه‌ها انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: امر تغییر و تحول در دستگاه قضا و همه ارگان‌ها به صورت دوره‌ای انجام و از تجربیات افراد در سمت‌های بالاتر استفاده می‌شود.

حبیبی با بیان این‌که هر اقدامی که ما انجام می‌دهیم به عنوان اقدامات نظام تلقی می‌شود، اضافه کرد: در شهرستان دهاقان قبل از انقلاب مرجع قضایی وجود نداشت، به برکت نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران این مرجع در دهاقان ایجاد و  در راستای دسترسی آسان مردم به عدالت شروع به فعالیت کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تشکر از هماهنگی تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها با دستگاه قضایی در این شهرستان، تصریح کرد: هماهنگی بین قوا نقش بسیار زیادی در حل مشکلات دارد و مردم وقتی هماهنگی بین قوه‌ها را ببینند محکم‌تر پشت نظام خواهند ایستاد.

وی با اشاره به انتصاب محمدرضا نوروزی به سمت رئیس جدید دادگستری شهرستان دهاقان گفت : این‌ انتصاب برای مردم افتخار بزرگی است، با توجه به این‌که  چند سال در سمت دادستان مشغول به خدمت بوده‌اند، اشرافیت کامل به شهرستان دارند و با استفاده از تجربیات خود، در این سمت فعالیت خواهند کرد. 

حبیبی توجه به پیشگیری در قوه قضائیه را امری مهم دانست و افزود: کاهش جرائم نیازمند توجه جدی به امر پیشگیری است و همه دستگاه‌ها باید در این امر قوه قضائیه را یاری کنند، همان طور که در بحث سلامت، پیشگیری بهتر از از درمان است، در بحث جرائم نیز اگر ریشه رخ دادن جرائم را شناسایی کنیم می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.

به گزارش فارس، در این آیین  از زحمات حمید رئوفیان رئیس سابق دادگستری تقدیر و محمدرضا نوروزی به سمت رئیس جدید دادگستری و مهرزاد هوشمندی به سمت دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان  منصوب  شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول