اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده کُرد پارلمان عراق: اربیل درآمد460 هزار بشکه نفت را به بغداد پرداخت می‌کند

نماینده وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان خبر داد که اربیل آماده است درآمدهای نفتی بالغ بر 460 هزار بشکه نفت را به دولت فدرال تحویل دهد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده کُرد پارلمان عراق: اربیل درآمد460 هزار بشکه نفت را به بغداد پرداخت می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حسن آلی» نماینده وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق امروز چهارشنبه اخبار مربوط به شکست مذاکرات بین اربیل و بغداد را تکذیب کرد.

آلی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که مسائل فنی و جزئی درباره مذاکرات وجود دارد و هیأت مذاکر کننده کردستان نیز مذاکراتی با رؤسای فراکسیونهای سیاسی، هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون مالی پارلمان برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد، هیأت اقلیم کردستان، در تلاش است که پیش از امضای توافق با بغداد، با رؤسای فراکسیون‌ها و اعضای کمیسیون مالی پارلمان به توافق برسد تا تضمینی برای اجرای این توافق تحت نظارت پارلمان باشد.

این نماینده کُرد همچنین گفت که هیأت اربیل به نیابت از دولت کردستان اعلام آمادگی کرده‌ است که «درآمدهای نفتی بالغ بر ۴۶۰ هزار بشکه نفت را دولت فدرال تحویل دهد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد».

آلی خاطر نشان کرد، اختلافاتی درباره حقوق شرکت‌های نفتی و برخی از گروههای اجتماعی وجود دارد که اربیل قصد دارد آن را بر عهده بغداد بگذارد، و تا کنون درباره گذرگاه‌ها نیز توافق کاملی صورت نگرفته است.

در همین ارتباط، «کفاح محمود»، مشاور رسانه‌ای رئیس حزب دموکرات کردستان، گفت که مذاکرات بین اربیل و بغداد، به تفاهم بر سر توافقنامه جدیدی انجامیده است.

محمود خبر داد که این توافق احتمالی، نسخه به روز شده توافقی است که طرفین در سال ۲۰۱۹ به آن رسیدند، ولی در توافق جدید، اربیل تعهد داده است که درآمد ۴۶۰ هزار بشکه نفت در روز را به دولت مرکزی پرداخت کند.

این در حالی است که کردستان چند روز پیش شاهد تظاهرایت در استان سلیمانیه بود. معترضان، تأخیر در دریافت حقوق خود و وجود فساد در بین مسئولان اربیل را علت اعتراض خود عنوان کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول