اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهادت ۴ پرستار اصفهانی و ابتلای ۲ هزار نفر در مقابله با کرونا

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری اصفهان گفت: پرستاران در مقابله با کووید۱۹ تمام قد ایستادند و ۴ شهید مدافع سلامت را از بین پرستاران اصفهانی داشتیم و حدود ۲ هزار نفر از پرستاران طی بحران کووید۱۹ مبتلا به این بیماری شدند.

شهادت ۴ پرستار اصفهانی و ابتلای ۲ هزار نفر در مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شیما صفازاده صبح امروز با حضور در صد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پرستاران در زمان فارغ‌التحصیلی قسم حرفه‌ای خورده‌اند و وظیفه دارند که پای این قسم بایستند و مدافع سلامت باشند، اظهار کرد: در طی نزدیک به یک سال از بحران کووید۱۹ پرستاران در بخش‌های بالینی، سطح جامعه، در مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامتی و مراکز مشاوره پرستاری همه و همه در تلاش بودند تا بتوانند خدمات ایمنی را ارائه کنند.

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری اصفهان افزود: جامعه پرستاری اصفهان حدود ۱۰ هزار نفر است که ۸ هزار و ۵۰۰ نفر آن در بخش‌های دولتی و دانشگاهی و مابقی هم در مراکز خصوصی، خیریه و ارگان‌ها مشغول به کار هستند، در این جامعه پرستاران از مقطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری داریم، بنیه علمی قوی‌ای را در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سایر دانشکده‌ها در دانشگاه‌های آزاد داریم و این نشان‌دهنده این است که پرستاران با علم، دانش و مهارت آماده ارائه خدمت هستند.

وی ادامه داد: بحران کووید۱۹ نشان داد درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد و مطالعات و تحقیقات زیادی هم انجام شد، داروهای مختلفی هم مورد استفاده قرار گرفت اما آن چیزی که همه دنیا به آن اذعان کردند این بود که مراقبت پرستاری نیاز به آزمون نداشت که پرستاران توانستند با آرامش خاطر ارائه خدمت کنند که خدمتی باکیفیت و ایمن و مؤثرتری شد.

صفازاده تأکید کرد: ما خوشحال می‌شدیم که ترخیص بیماران را می‌دیدیم و خانواده‌هایشان خوشحال می‌شدند از طرفی اندوهگین می‌شدیم بابت اینکه تعدادی از مردم شهرمان را به جهت ابتلا به این بیماری از دست دادیم، اگرچه پرستاران تمام قد ایستادند و ۴ شهید مدافع سلامت را از بین پرستاران داشتیم و حدود ۲ هزار نفر از پرستاران در طی بحران کووید۱۹ مبتلا شدند و برخی همچنان درگیر عوارض ناشی از این بیماری هستند.

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری اصفهان با بیان اینکه خدمات پرستاران شبانه‌روزی است، گفت: شاید در مقطعی جامعه ما استراحت کرد اما همکاران ما همچنان پای کار بودند و بدون وقفه و استراحت مشغول ارائه خدمت بودند.

وی خاطرنشان کرد: خواهش بنده از اعضای شورای اسلامی شهر این است که جایگاه، شأن و منزلت شهر اصفهان در این است که پرستارانش را تکریم کند، البته این تکریم الزاماً مادی نیست، ما در روزهای مختلف مثل روز جهانی فشار خون و روز جهانی دیابت کمپین‌هایی را تشکیل داده و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را انجام داده و به دنبال این هستیم که علیرغم خدمت در بیمارستان در دل جامعه هم باشیم و به مردم هم از نزدیک خدمت ارائه کنیم، کمااینکه پرستاری سلامت بهداشت جامعه یکی از تخصص‌های پرستاران است.

صفازاده اضافه کرد: درخواست داریم یک مکان ثابتی را که خاص پرستاران است در اختیار داشته باشیم و پرستاران بتوانند در این مرکز رفت و آمد داشته باشند، در این محل آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دهیم و بتوانیم از شورای شهر و مدیریت شهری در این زمینه کمک بگیریم.

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری اصفهان تصریح کرد: استفاده از امکانات رفاهی شهر اصفهان برای پرستاران بسیار ارزشمند است چراکه در این بحران پرستاران دچار فرسودگی شغلی شدند، به هر حال کار شبانه‌روزی و ارتباط بسیار نزدیک با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ زمانی که همه فرار می‌کردند و ترس از این بیماری داشتند کار بزرگی است؛ بیماری نوپدید و ناشناخته بود و حضور پرستاران در کنار بیماران و ارائه مراقبت نشان داد که آن‌ها هیچ ترسی از این بیماری ندارند بنابراین اثرات این بیماری بر روی پرستاران همچنان وجود دارد، خواهش بنده این است بخشی از امکانات رفاهی اختصاصاً برای پرستاران قرار گیرد.

وی همچنین بیان کرد: بسیار خوشحال می‌شویم که یک کانال ارتباطی پایدار با شورای شهر داشته باشیم و بتوانیم تعاملاتی داشته و خدماتمان را عرضه کنیم، این تعامل و ارتباط قطعاً می‌تواند منجر به ارتقای سلامت شهروندان اصفهانی شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول