اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه: تحریم‌های آمریکا به بحران در روابط دوجانبه منتهی می‌شود

سفیر روسیه در ایالات متحده تحریم‌های اخیر وزارت بازرگانی آمریکا علیه شرکت‌ها و نهادهای روسی را مخرب خواند و تأکید کرد که اینگونه تصمیمات بحران بیشتری در روابط دوجانبه ایجاد می‌کند.

سفیر روسیه: تحریم‌های آمریکا به بحران در روابط دوجانبه منتهی می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده در واکنش‌ به اقدام اخیر وزارت بازرگانی آمریکا در درج نام شرکت‌ها و مؤسسات روسی در لیست تحریم‌‌ تأکید کرد که احساسات ضدروسی واشنگتن به اندازه‌ای بالا است که حتی این کشور منافع خود را در تجارت با مسکو در نظر نمی‌گیرد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز گذشته (دوشنبه) در اقدامی ۱۰۳ شرکت و مؤسسه چینی و روسی را به بهانه آنچه همکاری با ارتش دو کشور خوانده است، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، مجموع ۵۸ شرکت چینی و ۴۵ شرکت روس در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است که اجازه خرید شماری از کالاها و فناوری‌های آمریکا را نخواهند داشت.

آنتونوف تأکید کرد که تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا برای تحمیل محدودیت‌ صادرات برای شرکت‌ها و مؤسسات روسی مخرب است و نه تنها تداوم تعامل اقتصادی بین آمریکا و روسیه را تضعیف می‌کند بلکه هرگونه چشم‌انداز مثبت در خصوص بهبود روابط دو کشور را نیز از بین می‌برد.

وی در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود قرار داد، هشدار داد: «لازم به ذکر است که واشنگتن با تعصبات ضدروسی حتی منافع تجاری خود را نیز نادیده گرفته است و اینگونه تصمیمات احتمال همکاری عادی با شرکای روس در زمینه‌های امیدوارکننده را نیز از بین‌ می‌برد».

در میان شرکت‌های روسی که آمریکا در لیست تحریم‌ها قرار داده، شرکت کشتی‌سازی «ادمیرالتی» (بخشی از شرکت کشتی‌سازی روسی "جی اس سی یونایتد")، شرکت هواپیمایی یونایتد، واحد پرواز ویژه شرکت بودجه ایالتی فدرال، شرکت ایرکوت، شرکت فناوری روسی اوبورونپروم، روس‌تک، بالگردهای روسی، هواپیمای مدنی سوخو، توپولوف جی اس سی، مرکز موشکی و فضایی جی اس سی و شرکت انرژی هسته‌ای دولتی روس اتم به چشم می‌خورند.

سفیر روسیه در ایالات متحده در خصوص اقدام واشنگتن در تحریم‌ شرکت‌های هوا و فضای روسیه گفت: «چنین اقداماتی روابط ما را حتی وارد یک بحران بزرگ‌تر می‌کند که بیرون آمدن از آن تنها زمانی امکانپذیر می‌شود که ایالات متحده آمادگی داشته باشد روابط را بر اساس اصل برابری و احترام متقابل بسازد که تا بحال ما چنین میل و اشتیاقی از سوی آنها مشاهده نکرده‌ایم».

روابط میان ایالات متحده و روسیه در ماههای اخیر در پی یکسری اقدامات ایالات متحده با تنش بیشتری مواجه شده است که در جدیدترین مورد آن می‌توان به اتهام‌زنی مقام‌های آمریکا از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «ویلیام بار» دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا به روسیه در خصوص نقش داشتن در حملات سایبری اخیر به سازمانهای مهم دولتی ایالات متحده اشاره کرد.

مقام‌های روسی از جمله «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تمامی این اتهامات را بی‌اساس خوانده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول