اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خسارت ۵۰ میلیاردی آلودگی نفتی به معیشت مردم/ مطالبات میانکوه با جدیت پیگیری می‌شود

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس گفت: آلودگی نفتی در بخش میانکوه شهرستان اردل ۵۰ میلیارد تومان به معیشت مردم این منطقه خسارت وارد کرده است.

خسارت ۵۰ میلیاردی آلودگی نفتی به معیشت مردم/ مطالبات میانکوه با جدیت پیگیری می‌شود

قدرت الله حمزه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه، مزارع شیلات، کشاورزی، دامداری، باغات و منازل مسکونی مردم بخش میانکوه از آلودگی‌های نفتی خط لوله مارون بیشترین خسارت را دیده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی افزود: خسارت قابل توجهی نیز به منابع پایدار آب آشامیدنی و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست وارد شده که هنوز این خسارت‌ها جمع‌بندی و برآورد نشده است.

وی با اشاره به پیگیری جبران خسارت این حادثه در مکاتبه با سران قوا، افزود: مدیریت بحران کشوری اعتباری را برای اجرای اقدامات ضروری در منطقه اختصاص داده، اما پیگیر هستیم تا مشکل منطقه به طور کلی برطرف و خسارت‌های وارده به طور کامل پرداخت شود.

حمزه، جابجایی خط لوله را مهمترین مطالبه مردم منطقه دانست و ادامه داد: به جد پیگیر تحقق این مطالبه از سوی مسئولان مربوطه هستیم و مقرر شده چند کیلومتر از خط لوله که در مسیر حادثه‌خیز قرار دارد، جابجا شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه شکستگی خط لوله نفت مارون برای چهارمین بار در این منطقه، افزود: در طول این سال‌ها با نشت نفت خسارت قابل توجهی به کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب آشامیدنی و شیلات منطقه وارد شده و بی‌شک آثار آن تا سال‌ها در منطقه باقی خواهد ماند.

یادآور می‌شود روز یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹ خط لوله نفت مارون به اصفهان در حوالی تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل دچار شکستگی و منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن شد و در پی وقوع این حادثه برخی مناطق به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیرو‌های امدادی و آتش‌نشانی، آتش یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول