اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نقش ویژه آزادراه تبریز-سهند در توسعه کلانشهر تبریز/ تردد میان تبریز و شهر جدید در ۱۰ دقیقه

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید که برای افتتاح آزادراه تبریز به سهند به آذربایجان‌شرقی سفر کرده است، گفت: بهره‌برداری از این آزادراه نقش ویژه‌ای در توسعه کلان‌شهر تبریز و نیز توسعه مسکونی منطقه خواهد داشت.

نقش ویژه آزادراه تبریز-سهند در توسعه کلانشهر تبریز/  تردد میان  تبریز و شهر جدید در ۱۰ دقیقه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان‌شرقی برای افتتاح پروژه‌های راهسازی این استان، اظهار داشت: آزادراه تبریز-سهند جزو پروژه‌هایی است که از گذشته آغاز شده بود اما تکمیل آن به‌صورت بطئی پیش می‌رفت و تا دو سال گذشته پروژه از پیشرفت چندانی برخوردار نبود.

وی افزود: پس از مبادله قرارداد سرمایه‌گذاری بین مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی، فرآیند اجرای پروژه سرعت مناسبی گرفت و امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد افتتاح پروژه بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این پروژه از حیث اثری که بر توسعه کلان‌شهر تبریز خواهد گذاشت، پروژه ویژه‌ای است؛ قطعا دسترسی شهر جدید سهند به تبریز و بالعکس را کوتاه‌تر خواهد کرد و مدت ‌زمان سیر در این مسیر به ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کاهش خواهد یافت.

او کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت را از دیگر آثار بهره‌برداری از این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد، توسعه آزادراهی در بسیاری کشورها بر توسعه شهری مقدم است و در بهره‌برداری از این پروژه نیز ما به این نکته توجه کردیم.

طاهرخانی با اشاره به تاکید و پیگیری وزیر راه و شهرسازی و همراهی مسوولان استانی در بهره‌برداری از این پروژه متذکر شد: این پروژه صرفاً پروژه‌‌ای ملی نبود بلکه مسوولان استانی نیز به‌جد پیگیر آن بودند.

او ادامه داد: بهره‌داری از این آزادراه به سهند این امکان را می‌دهد که نقش پررنگ‌تر و ویژه‌تری را در توسعه منطقه کلان‌شهر تبریز داشته باشد. همچنین بهره‌برداری از این پروژه اهمیت قابل ‌توجهی در توسعه مسکونی خواهد گذاشت و می‌توانیم معضل مسکن تبریز را از این طریق تخفیف داده و به سوی تعادل گام برداریم. موضوع دیگر این است که برخی کارکردهای بزرگ‌مقیاس را در سهند مهیا خواهیم کرد تا رابطه این دو شهر صرفا از پیرامون به مرکز نباشد و شاهد شکل‌گیری رابطه مرکز-پیرامون نیز باشیم. ان‌شاءالله برنامه‌ریزی منسجمی برای برقراری ارتباط دوجانبه سهند و تبریز انجام خواهیم داد تا شاهد ارتباط دوجانبه‌ای بین کلان‌شهر تبریز و شهر جدید سهند باشیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول