اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار آذربایجان‌غربی تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طبق اعلام وزارت ارتباطات تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد و روستاهای چالدران از این طرح مستثنی نبوده و تا پایان سال مشکل اینترنت پرسرعت در این روستاها حل می‌شود.

تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار آذربایجان‌غربی تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

قاسم جلیلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به محرومیت برخی روستاهای چالدران از اینترنت پرسرعت اظهار داشت: طبق اعلام وزارت ارتباطات تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد و روستاهای چالدران از این طرح مستثنی نبوده و تا پایان سال مشکل اینترنت پرسرعت در این روستاها حل می‌شود.

وی افزود: اکثر روستاهای چالدران متصل به اینترنت‌ "های‌وب" هستند و برای متصل شدن به اینترنت بایستی مودم تهیه کنند تا به بتوانند به اینترنت متصل شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال هشت روستای شهرستان چالدران به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و بیان کرد: با اتصال این هشت روستا به شبکه ملی اطلاعات امکان استفاده ۳۳۶ خانوار از اینترنت پرسرعت فراهم شد.

جلیلی‌نژاد توسعه شبکه ملی اطلاعات تا دور افتاده‌ترین نقاط استان را جزو سیاست‌های مهم  وزارت ارتباطات برشمرد و تصریح کرد:روستاهای شهرستان چالدارن با کمترین پوشش اینترنت جزو شهرستان‌های کمتر برخوردار است که در فاز دوم طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO )قرار دارد.

وی افزود: با اتصال روستاهای شادلوی علیا،ساراغل،روض،آغدوز،مجنون علیا،جنگ تپه،قلعه خاج،وکیل  پوشش جمعیتی یک هزارو ۳۴۷ نفر  به اینترنت پرسرعت۳G  و ۴G فراهم شد که تلاش می‌کنیم تمام روستاهای بالای۲۰ خانوار این شهرستان به این امکان متصل شوند.

جلیلی نژاد خاطرنشان کرد:با اتصال این هشت روستا ۴۷ روستا این شهرستان دارای پوشش اینترنت پرسرعت شد و در تلاش هستیم تا پایان سال بیشتر روستاهای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول